Przykłady najbardziej znanych światowych koncernów pokazują, że o sile marki stanowią ludzie wokół niej zgromadzeni. Niezależnie od tego, czy masz niedużą firmę, współpracującą z siecią dystrybutorów, czy też rozbudowane przedsiębiorstwo, posiadające szeroką bazę klientów, możesz stworzyć swoją społeczność.
Jak to osiągnąć? Salesforce Experience Cloud to łatwa w zarządzaniu platforma do organizowania społeczności wokół Twojej firmy. Łączy klientów, partnerów i pracowników bezpośrednio z informacjami i aplikacjami, których szukają. Automatycznie rekomenduje grupy i ekspertów, skupia osoby z podobnymi potrzebami.
Co więcej, Salesforce Experience Cloud pozwala na stworzenie bazy wiedzy, z której w dowolnym momencie mogą korzystać klienci i partnerzy. Będzie to pierwsze miejsce poszukiwania potrzebnych informacji i często ostatnie, co pozwoli na oszczędność czasu pracowników obsługi klienta.
-
Tworzenie własnej społeczności
Zaangażuj odbiorców w wymianę opinii o produktach i usługach, na forach oraz w grupach dyskusyjnych, zachęć do dzielenia się pomysłami.
-
Budowa świadomości marki
Aktywni członkowie społeczności będą nie tylko nawzajem się wspierać, staną się także najlepszymi ambasadorami Twojej marki.
-
Łatwa komunikacja w dowolnym momencie
Salesforce Experience Cloud ułatwia dostęp do informacji, przyspiesza także komunikację między wszystkimi użytkownikami.
-
Wiedza od praktyków w zasięgu ręki
Korzystaj ze sprawdzonych rozwiązań i wskazówek od użytkowników, którzy na co dzień pracują z produktami Salesforce.
Źródło: „IDC-Salesforce-ROI-White-Paper-2018”
-
Tak, służą do tego licencje Partner Community i Customer Community. Są to ograniczone funkcjonalnie licencje, przeznaczone dla dużych wolumenów użytkowników, którzy nie są pracownikami firmy, a powinni mieć dostęp do aplikacji Salesforce. Przy użyciu konfiguratora można przygotować dla tych użytkowników wybrane widoki danych i procesów w Salesforce.
Typowe przykłady.
Partner Community: tworzenie potencjalnych klientów przez partnera, wspólne prowadzenie szansy sprzedażowej przez firmę i partnera, obsługa spraw klientów wspólnie z partnerem, śledzenie aktywności partnerów w ramach wspólnych szans sprzedażowych i potencjalnych klientów przy użyciu aplikacji mobilnej, współdzielenie bazy wiedzy z partnerami, grupy i fora do komunikacji zarówno w kontekście danych w systemie, jak i ogólnych dyskusji dotyczących biznesu, raportowanie działań partnerów, inne, typowe dla biznesu procesy, które można zbudować na platformie i udostępnić partnerom.
Customer Community: tworzenie i komunikacja wokół spraw dla centrum obsługi klienta w firmie, zmiana danych klienta, modyfikacja zgód na przetwarzanie danych i zgód marketingowych, baza wiedzy dla klientów, kontakt z przypisanym opiekunem, grupy dyskusyjne i fora klientów. Inne, typowe dla biznesu procesy, które można zbudować na Platformie i udostępnić klientom, np.: zakup polis lub jednostek uczestnictwa w TFI dla instytucji finansowych, rezerwacje do salonów piękności, sprawdzanie sald konta w telekomunikacji, energetyce, leasingu etc.
-
Salesforce posiada rozwiązania biznesowe służące do wsparcia cyklu życia klienta od marketingu aż po obsługę posprzedażową. Jest zbudowany w oparciu o aplikacje należące do warstwy SaaS (Software as a Service): Marketing Cloud, Sales Cloud, Service Cloud, Demandware. Te z kolei rozwiązania zostały zbudowane na platformie AppCloud, która jest też dostępna dla klientów. Dzięki temu każdy klient może samodzielnie budować swoje własne rozwiązania, jak też rozszerzać rozwiązania Salesforce. AppCloud należy do warstwy PaaS (Platform as a Service). Największym wyróżnikiem AppCloud spośród wielu innych PaaS na rynku jest to, że tworzenie rozwiązań przy jego użyciu jest niezwykle efektywne. Gartner klasyfikuje AppCloud jako lidera w kwadrancie High Productivity PaaS. Budowanie aplikacji przy użyciu AppCloud jest kilka razy szybsze niż przy użyciu tradycyjnych technologii programistycznych. Dla firm, które stają przed wyborem systemu CRM oznacza to, że zaczynając od rozwiązań Salesforce przeznaczonych do obsługi cyklu życia klienta, mogą dokonać cyfrowej transformacji całej firmy i przenieść swój biznes do chmury. Na jednej platformie, bez konieczności integracji, mogą wokół CRM zbudować potrzebne rozwiązania w krótkim czasie – w tygodnie, a nie w miesiące czy lata.
-
Dowiedz się ile kosztuje licencja Salesforce Experience Cloud.
-