Health Cloud to narzędzie Salesforce będące rozwiązaniem chmurowym, które zostało zaprojektowane specjalnie dla sektora opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych (Healthcare i Life Sciences industry; HLS) . Oferuje wszystkie możliwości produktów Service Cloud i Sales Cloud, takie jak: B2B i B2C Data Model, Clinical Data Model (model danych klinicznych) oraz Care Coordination (koordynacja opieki). Co więcej, Health Cloud zawiera funkcje platformy CRM przeznaczone m.in. dla ubezpieczycieli (payers), dostawców (providers), firm biotechnologicznych i farmaceutycznych, a także producentów produktów i urządzeń wykorzystywanych w branży (MedTech). Dodatkowo z rozwiazań Health Cloud CRM korzystają również organizacje wytwarzające konsumenckie produkty zdrowotne (consumer healthcare), związane z dobrym samopoczuciem, zdrowiem jamy ustnej, odżywianiem czy zdrową skórą.
Health Cloud pomaga organizacjom z branży HLS dokładnie zrozumieć potrzeby klienta oraz umożliwia dostęp do ważnych i przydatnych danych, których właściwe użycie prowadzi do doskonałych wyników sprzedażowych.
Health Cloud oferuje specjalnie zaprojektowane, skupione na kliencie funkcje odpowiadające na wszystkie potrzeby branży HLS.
Health Cloud CRM to platforma, która umożliwia gromadzenie informacji oraz zarządzanie danymi w czasie rzeczywistym. Pozwala to na automatyzację procesów sprzedażowych:
- zarządzanie leadami,
- śledzenie szans sprzedażowych (opportunities),
- tworzenie prognoz,
- zredukowanie utraconych szans sprzedażowych (lost sales opportunities).
Dzięki usprawnionym przepływom pracy zespoły sprzedażowe oszczędzają czas, który mogą wykorzystać na inne ważne zadania, np. pracę nad zaangażowaniem klienta (customer engagement). Health Cloud umożliwia pełny wgląd w dane pacjenta oraz ułatwia współpracę między zespołami opieki zdrowotnej, czego efektem jest większa dbałość o pacjenta, a w rezultacie – poprawa wyników jego zdrowia. Gdy powtarzalne zadania wykonywane są przez system, oszczędzany jest czas, który również można przeznaczyć na opiekę nad pacjentem. Health Cloud umożliwia monitorowanie zdrowia całych populacji, co przekłada się na lepszy stan ich zdrowia.

Sztuczna Inteligencja (AI) wbudowana w Health Cloud analizuje ogromną ilość danych. Dają one wgląd w sytuację biznesową oraz pozwalają przewidzieć działania i wyniki sprzedażowe. Przedstawiciele firmy mogą skalować komunikację i dostosowywać ją do klienta, wychodząc naprzeciw jego oczekiwaniom. Dzięki zaawansowanej analityce Health Cloud przyczynia się do obniżenia kosztów, zwiększenia produktywności oraz, przede wszystkim, umożliwia personalizowanie doświadczenia klientów (customer experience). Korzystając z funkcji takich jak zaawansowana segmentacja, historia konta (account history), informacja o produkcie czy interakcje z klientami, firmy mogą tworzyć i przeprowadzać strategie marketingowe oraz docierać do konkretnej grupy odbiorców. Efektem tego są lepsze wyniki sprzedaży i lojalni klienci.

Health Cloud umożliwia pracownikom służby zdrowia (healthcare professionals; HCP) i zespołom opieki zdrowotnej efektywną współpracę oraz budowanie indywidualnych relacji z klientami i pacjentami (klinicznymi i nieklinicznymi), tworząc pełny obraz każdego z nich. Oprogramowanie chroni wszystkie dane, którymi zarządza, dając gwarancję ich bezpieczeństwa. Dzięki Health Cloud CRM organizacje mogą zwiększyć sprzedaż oraz zredukować koszty operacyjne i liczbę odchodzących pacjentów. System pomaga również zapewnić możliwie najlepszą obsługę klienta i wspiera spersonalizowaną opiekę nad pacjentem.

Informacje zwrotne i dane zebrane od pacjentów, lekarzy i klinicystów, zgromadzone w Health Cloud CRM umożliwiają organizacjom MedTech opracowywanie urządzeń i ulepszanie produktów oraz usług tak, by te spełniały oczekiwania rynku, partnerów biznesowych i samych pacjentów.

-
Widok klienta 360º
Buduj relacje z kluczowymi decydentami i szybciej zamykaj umowy w oparciu o informacje takie jak uprawnienia zawodowe, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, referencje, stan zdrowia czy ubezpieczenie od odpowiedzialności zawodowej
-
Zaawansowana prognoza sprzedaży
Analizuj dane o kliencie i produktach, monitoruj działania i wykonanie planu w rejonie w celu zredukowania liczby utraconych szans sprzedażowych
-
Zarządzanie wizytami w terenie
Dzięki aplikacji mobilnej zespoły sprzedażowe mogą z wyprzedzeniem sprawdzać dostępność urządzeń, optymalizować trasy w celu skrócenia czasu podróży, rejestrować pacjentów i urządzenia, raportować wizyty u lekarzy i klinicystów
-
Zarządzanie inwentaryzacją w terenie
Kontroluj stany magazynowe, nadzoruj dostępność urządzeń, zarządzaj transferami uzupełnień i monitoruj daty ważności, aby zmniejszyć straty
-
Usprawnienie przepływu pracy
Buduj i automatyzuj zrównoważone przepływy pracy dla powtarzalnych zadań, aby zmniejszyć koszty administracyjne i podnieść wydajność
-
Umowy sprzedaży
Łatwy dostęp do warunków umowy, w tym zakresu zobowiązań ilościowych i jakościowych, planowania prac, zakresów cen i terminów płatności
-
Integracja z ERPs
Zapewnij zgodność (compliance) i uzyskaj pełną kontrolę nad wszystkimi procesami biznesowymi w organizacji: miej wgląd w stan faktyczny oraz zarządzaj zasobami w celu zwiększenia wydajności, optymalizacji kosztów i stanów magazynowych, a także przyspieszenia wymiany informacji i skrócenia czasu realizacji zamówień
-
Integracja z EHRs
Przechowuj na jednej platformie wszystkie dane z wewnętrznych systemów klinicznych, systemów zarządzania informacjami laboratoryjnymi (LIMS), a nawet dane z wearables (np. smartwatche); wszystko po to, aby zapewnić dostęp do pełnych danych pacjenta.
-
Integracja z Marketing Cloud
Planuj i przeprowadzaj działania marketingowe dostosowane do potrzeb klientów i pacjentów, odpowiadając na ich potrzeby i zmieniające zachowania. Na bieżąco maksymalizuj zaangażowanie w Twoich kampaniach
-
Health Cloud CRM łączy wszystkie systemy w organizacji w celu dostarczania dokładnych danych w czasie rzeczywistym. Umożliwia to lepszą współpracę wszystkich działów i czyni ich pracę bardziej efektywną i kompleksową. Automatyzacja procesów i wspieranie współpracy międzyzespołowej zwiększają wydajność firmy i generują oszczędności.
-
Dzięki funkcjom przeznaczonym szczególnie dla firm farmaceutycznych, Health Cloud umożliwia zindywidualizowane podejście do pacjenta i pozwala zwiększać zaangażowanie ze strony providera usług. Zebranie wszystkich danych na jednej platformie pomaga lepiej przygotowywać programy wsparcia, zaś wspólna przestrzeń dla zespołów związanych z badaniami klinicznymi, pacjentów oraz zebranych danych klinicznych umożliwia redukcję kosztów. To wszystko zaś prowadzi do wydajniejszego procesu wytwarzania leków.
-
Stawiając pacjenta w centrum systemu opieki zdrowotnej, Health Cloud jest kompleksowym rozwiązaniem, które może pomóc organizacjom HLS poprawić doświadczenia pacjentów oraz stan ich zdrowia poprzez efektywne zarządzanie ich danymi. Co więcej, Salesforce Health Cloud może być zintegrowane z systemami zewnętrznymi. Dzięki temu można wykorzystać większy zasób jego funkcjonalności, co zapewnia bardziej spersonalizowane doświadczenia cyfrowe i zmniejsza liczbę odchodzących pacjentów.
Salesforce Health Cloud jest systemem dostosowanym do Fast Healthcare Interoperability Resources (FHIR) i specyfikacji HL7v2, co zapewnia ochronę wszystkich danych, dzięki czemu używanie Health Cloud CRM jest całkowicie bezpieczne i niezawodne. Użytkownicy mogą kontrolować dostęp do danych pacjenta, mając gwarancję ich bezpieczeństwa. Z tego powodu Health Cloud jest używany przez przedsiębiorstwa z branży opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych (Healthcare i Life Sciences), m.in. dostawców usług opieki zdrowotnej (provider), ubezpieczycieli (payer), firmy biotechnologiczne, farmaceutyczne oraz firmy produkujące urządzenia medyczne (MedTech).