Opis firmy

Międzynarodowy koncern farmaceutyczny. Jedna z 10 największych firm farmaceutycznych na świecie z przychodami ok. 30 mld £ rocznie, zatrudniająca ok. 100 000 pracowników.

Firma od kilku lat pracuje na Platformie Salesforce.

 

Wyzwanie

Globalny Dział Marketingu Konsumenckiego oraz Dział Sprzedaży USA potrzebowały miejsca, w którym skupione byłyby kluczowe informacje na temat jednej z grup produktów, oferowanych przez koncern. Klient potrzebował jednego systemu, łatwego w rozbudowie.

Celem wdrożenia było dostarczenie rozwiązania do zarządzania materiałami marketingowymi i monitorowania statusów realizacji projektów, związanych z wprowadzaniem na rynki nowych produktów. Bazując na Salesforce Community Cloud, został stworzony Brand Experience Portal.

Rozwiązanie powinno:

  • ułatwić dostęp do materiałów marketingowych, znajdujących się w różnych miejscach,
  • poprawić współpracę zespołów, pracujących nad jednym produktem bądź kampanią marketingową,
  • zwiększyć poziom kooperacji pomiędzy osobami zajmującymi się marketingiem, także poprzez grywalizację,
  • ułatwić onboarding nowych pracowników,
  • stanowić repozytorium danych i dokumentów produktowych oraz projektowych, niezbędnych do efektywnej pracy,
  • być miejscem do współpracy i wymiany informacji rynkowych w aspekcie oferowanych projektów i produktów.

Istotnym elementem była dla klienta możliwość pracy w wersji mobilnej, z zachowaniem wysokiej czytelności danych.

Sporym wyzwaniem wdrożenia był bardzo krótki czas (około 3 miesiące) na zaprojektowanie, stworzenie oraz udostępnienie pierwszej wersji aplikacji.

 

Rozwiązanie

Na bazie Salesforce Community Cloud został zaprojektowany Brand Experience Portal. Podczas wdrożenia wykorzystano elementy Salesforce, takie jak:

  • Chatter (dedykowany współpracy),
  • wyszukiwarka,
  • panel administracyjny (w celu odwzorowania hierarchii i nadawania uprawień).

Projekt rozpoczął się od przeprowadzenia analizy user experience z użytkownikami. Zostały im przedstawione prototypy, dzięki którym sprawdziliśmy ich intuicyjność oraz stopień realizacji wymagań.

Był to pierwszy projekt dotyczący Salesforce, prowadzony u klienta w Scrumie. Pozwoliło to na zwinne dopracowywanie wymagań podczas każdego sprintu projektu. Już po drugim sprincie powstała wersja rozwiązania, z której użytkownicy mogli korzystać, a pod koniec ostatniego sprintu została dostarczona pełna wersja systemu.

 

Korzyści

Wszystkie cele aplikacji zostały osiągnięte. Jest jednak zbyt wcześnie, by móc przedstawić dane liczbowe, pokazujące wpływ Brand Experience Portal na pracę zespołów Consumer Marketingu oraz Działu Sprzedaży USA. Miarą sukcesu aplikacji może być to, że Dział Sprzedaży USA bardzo szybko zrezygnował z pracy w innych systemach i obecnie korzysta wyłącznie z BEP.