kobieta z tabletem
Zapewniaj najlepsze doświadczenia swoim odbiorcom

Reorganizacja celów i priorytetów są bezpośrednimi skutkami pandemii w każdej organizacji. Wynika to z przeniesienia jeszcze większej części biznesu do świata wirtualnego.

Salesforce pozwala nadążać za tymi zmianami oraz rosnącym zapotrzebowaniem na rozwiązania z obszaru digital, zwłaszcza w sferze marketing automation. Działając zgodnie z zasadą “Every moment counts”, musimy być blisko klienta, rozpoznawać jego oczekiwania i reagować na nie, a narzędzia digital marketingu Salesforce to umożliwiają.

Kluczowe elementy marketing automation:
  • icon_swiadomosc-produktu

    Klient w centrum uwagi

    dopasowanie kanału komunikacji, personalizacja, zadbanie o doświadczenie klienta w każdym punkcie kontaktu z organizacją

  • icon-cykl-zycia-systemu

    Widok 360 klienta

    do prowadzenia powyższych działań potrzebna jest wiedza o kliencie, dlatego każda interakcja powinna umożliwić gromadzenie jego danych i ich wykorzystanie w przyszłości

  • icon-elastyczne-modele

    Elastyczność rozwiązań

    narzędzia powinny być łatwo skalowalne, aby każde z nich mogło być używane oddzielnie oraz jako część większego systemu – w zależności od potrzeb biznesu

Rozwiązania dla marketing automation
  • Marketing Cloud Account Engagement jest narzędziem, które pozwala na zbudowanie wartościowej bazy potencjalnych klientów, sprawne wysyłanie newslettera oraz  mailingu na szerszą skalę. Umożliwia planowanie kampanii marketingowych bazujących na mailingu i na bieżących, indywidualnych reakcjach odbiorców. To wszystko w kontekście ścisłej współpracy  marketingu i sprzedaży oraz pracy na – w dużej mierze – wspólnej bazie klientów.

    Korzyści:

    • Automatyzacja marketingu w różnych kanałach (email, lead generation: web forms, landing pages)
    • Prosta i intuicyjna integracja z zewnętrznymi narzędziami (CRM, GA, G AdWords, webinar platforms)
    • Zgodność z RODO
    icon_pardot
  • Journey Builder to narzędzie marketing automation do wsparcia pracy marketingu w firmach działających w modelu  B2C. Pozwala tworzyć automatyczne ścieżki akcji marketingowych, jak również rozbudowane kampanie przy użyciu kanałów e-mail, social media, sms i push app, a następnie wyciągać wnioski (zakupowe i behawioralne) na podstawie czytelnych i dostępnych na bieżąco raportów i dashboardów.

    Korzyści:

    • Spersonalizowane, łatwe w raportowaniu kampanie w formie rozbudowanych ścieżek
    • Targetowanie behawioralne z wykorzystaniem elementów sztucznej inteligencji
    • Zintegrowany CX niezależnie od kanału i etapu cyklu życia klienta
    icon_journey builder
  • Email studio jest czołową na rynku platformą do email marketingu. Pozwala na wykorzystanie danych z CRM do segmentowania bazy wysyłkowej i automatyzowania wysyłek.  Umożliwia budowanie zarówno szablonów mailowych, do wykorzystania w kampaniach, jak i mocno spersonalizowanych wiadomości do konkretnych odbiorców.

    Korzyści:

    • Budowanie spójnych i adekwatnych do potrzeb segmentów marketingowych
    • Targetowanie segmentów i klientów oraz trafny dobór najlepszego dla nich kontentu
    • Automatyzacja i efektywność działań z wykorzystaniem danych z CRM oraz intuicyjnego kreatora kontentu (click not code)
    icon_email studio
  • Marketing Cloud Customer Data Platform pozwala na agregowanie i unifikację danych o klientach, z różnych źródeł, takich jak www, marketing automation, social media, CRM. Umożliwia to budowanie pełnego i spójnego widoku klienta, dostępnego dla wszystkich działów firmy pracujących z klientem. Dane te (przede wszystkim z obszaru B2C, behawioralne) są wykorzystywane do podejmowania bieżących decyzji i  zarządzania kampaniami.

    Korzyści:

    • Aktualny i kompletny widok klienta, niezależnie od kanału
    • Jeszcze lepsza personalizacja doświadczenia klienta, niezależnie od jego etapu życia
    • Segmentacja, analiza i możliwość szybkiego wprowadzania zmian w realizowanych procesach (również poprzez natywną integrację z takimi narzędziami, jak Interaction Studio czy BI – Tableau CRM)
    icon_CDP
  • Marketing Cloud Intelligence to narzędzie klasy MDM (Master Data Management), które pozwala na zebranie w całość danych firmy. Dzięki temu możemy tymi danymi zarządzać – łączyć je, analizować i na tej podstawie podejmować decyzje, w tym marketingowe. Marketing Cloud Intelligence (w odróżnieniu od CDP) polecana jest do działań w obszarze B2B, ponieważ umożliwia zarządzanie danymi nie tylko o klientach, ale też np. o produktach czy lokalizacjach, a w efekcie – nadzorowanie procesów.
    Wbudowane konektory oraz interfejsy integracyjne pozwalają na zbieranie danych marketingowych ze wszystkich platform. Intuicyjne i konfigurowalne dashboardy pozwalają na szybkie prezentowanie wskaźników ROI oraz umożliwiają automatyczne zarządzanie kampaniami w odniesieniu do tych danych.

    Korzyści:

    • Usprawnienie pracy marketerów dzięki lepszej wiedzy o klientach, dokładniejszej i zautomatyzowanej analityce we wszystkich kanałach kontaktu z klientem
    • Centralizacja i unifikacja danych dzięki integracji kanałów i źródeł danych
    • Wizualizacja w jednym miejscu danych z wielu kanałów
    icon_Datorama
  • Marketing Cloud Personalization to narzędzie marketingowe, umożliwiające zarządzanie doświadczeniem klienta w czasie rzeczywistym. Narzędzie śledzi bieżącą aktywność użytkownika na stronie i na tej podstawie “serwuje” mu treści, które w danym momencie najlepiej odpowiadają jego preferencjom. Przykładem może być wyświetlenie klientowi konkretnego banera na stronie głównej, określonych rekomendacji produktowych czy usługowych, zindywidualizowanego formularza kontaktowego itp. w zależności od zgromadzonych na jego temat danych. W ten sposób budowane jest zaangażowanie klienta.

    Korzyści:

    • Rozszerzenie wiedzy o kliencie o kontekst behawioralny (z różnych źródeł)  oraz dołączenie atrybutów z innych systemów (w tym przede wszystkim z zakupów offline)
    • W pełni zautomatyzowana i inteligentna segmentacja odbiorców kampanii oraz personalizacja serwowanego kontentu w różnych kanałach – zarówno online, jak i offline (rekomendacje w POS)
    • Rozbudowane raportowanie i śledzenie atrybucji, pozwalające na podejmowanie obiektywnych, popartych danymi decyzji kierunkowych
    icon_interaction studio
Zautomatyzuj swoje kampanie
Masz pytanie? Napisz do nas, pomożemy.
Lidia

Sales Manager

sales@craftware.pl

Korzyści z Salesforce Marketing Cloud
  • icon_spersonalizowane kampanie marketingowe

    Customer Experience - spersonalizowane kampanie

    Zarządzaj danymi, przewiduj zachowania, przygotowuj kreatywne treści i twórz customer experience – ścieżki, które przechodzi Twój potencjalny klient przed dokonaniem zakupu.

  • icon_latwe-zarzadzanie-danymi-klientow-1

    Zbieraj dane o klientach

    Dzięki Marketing Cloud możesz zbierać dane na temat zachowania Twoich klientów przed i po zakupie, a także w trakcie. Na bazie tych danych dopasowuj komunikaty reklamowe i spersonalizowane produkty/usługi.

  • icon_raportowanie w czasie rzeczywistym

    Raportowanie w czasie rzeczywistym

    Monitoruj zwrot z inwestycji swoich kampanii marketingowych i wybieraj tylko efektywne metody dotarcia do klientów. Sprawdzaj, jak performują Twoje działania w social mediach, mailingi i kampanie reklamowe.

  • icon_integracja-dzialan-marketingowych-z-CRM-1

    Integracja działań marketingowych z CRM

    Integracja działań marketingowych z działaniami firmy. Marketing Cloud zintegruje się nie tylko z Salesforce Sales Cloud, ale też z innymi CRM-ami oraz zewnętrznymi narzędziami Google czy do organizacji eventów online.

     

Case study
1/1
  • Jak skrócono czas obsługi klienta o połowę w home&you?

    Skrócenie czasu obsługi klienta o połowę i przejście Biura Obsługi Klienta (BOK) do pracy zdalnej – to dwie najważniejsze, wymierne korzyści z wdrożenia Platformy Salesforce. Taki efekt uzyskano dzięki zastąpieniu wielu rozproszonych narzędzi jednym systemem, utworzeniu kompleksowej bazy danych o klientach i standaryzacji procesu obsługi.

     Wszystko to odbywa się teraz za pomocą jednego narzędzia, na którym pracownicy mogą swobodnie pracować po przejściu do trybu pracy zdalnej z powodu pandemii COVID-19. Umożliwiono również prowadzenie spersonalizowanych kampanii marketing automation – e-mail oraz sms, zgodnych z RODO. Wszystkie działania w obszarach obsługi i marketingu są na bieżąco monitorowane.

    PRZECZYTAJ CASE STUDY
Automatyzacja marketingu w pigułce [e-book]
Dowiedz się więcej o jednym z najbardziej popularnych trendów w marketingu

Marketing automation_ebook-banner

Masz pytanie związane z automatyzacją marketingu?
Napisz do nas, pomożemy.
Lidia

Salesforce Sales Director

sales@craftware.pl

Najczęściej zadawane pytania
  • Customer journey to sekwencja komunikatów wysyłanych automatycznie do precyzyjnie zdefiniowanego segmentu klientów, w celu nakłonienia ich do konkretnych zachowań.

    Wyróżniamy kilka popularnych rodzajów ścieżek wysyłki. W ujęciu marketingowym (w oparciu o cykl życia klienta):

    • nurturing (zachęcenie klienta do zakupu);
    • porzucony koszyk/wishlista (klient rozpoczął zakupy, ale ich nie zakończył w wymaganym czasie);
    • follow up po zakupach (próba dosprzedania komplementarnego produktu);
    • reaktywujące (dla klientów od dawna nieaktywnych);
    • promocja nowego produktu/usługi;
    • PR (np. wsparcie organizacji charytatywnej).

    W ujęciu obsługowym:

    • potwierdzenie rejestracji w sklepie internetowym, programu lojalnościowego;
    • potwierdzenie transakcji;
    • informacja o saldzie uzbieranych punktów;
    • ankieta satysfakcji.

    Są to, jak wspomniano, popularne ścieżki wysyłki, nie oznacza to jednak, że nie ma innych możliwości. Dobór ścieżki zależy od aktualnych potrzeb i ustalenia, jakie procesy biznesowe wymagają największego wsparcia.

  • Marketing automation (oprogramowanie)

    To system, który gromadzi i w bezpieczny sposób przechowuje dane klientów pochodzące z różnych źródeł na styku klient-firma (wspomniane wyżej CRM, e-commerce, ERP, poza tym Google Analytics i inne). Dane te są wykorzystywane w kampaniach marketingowych.

    Marketing automation (strategia)

    Niezbędnym elementem, który gwarantuje skuteczność wdrożenia narzędzia MA, jest opracowanie strategii marketing automation (w oparciu o strategię CRM, czyli zarządzania relacją z klientem). Strategia MA oznacza ustalenie, jak, kiedy i w jakiej formie chcemy się komunikować z naszymi klientami.

  • Pardot został zaprojektowany jako narzędzie do automatyzacji marketingu B2B, a Marketing Cloud jako platforma marketingowa B2C. Marketing Cloud jest obecnie szeroko stosowany przez firmy, działające w modelu B2B, ale projektujące również ścieżki klientów w stylu B2C dla decydentów w firmach, z którymi współpracują.