Knowledge Management odpowiada za kontrolę podstawowych procedur zawartości bazy wiedzy. Dzięki temu mamy pewność, że organizacja jest odpowiednio przygotowana, aby wspierać klienta.
Knowledge Management jest mostem komunikacyjnym pomiędzy zespołami technicznymi, wsparciem, biznesem oraz użytkownikiem.
Wyobraźcie sobie lotnisko w środku nocy, na którym nagle padają systemy odpowiedzialne za podstawowe funkcjonalności, zapewniające ciągłość działania serwisu. Dodatkowo załóżmy, że informacje konieczne do rozwiązania tego problemu są nieczytelne, przestarzałe i niedostępne. Pewnie chcielibyście jak najszybciej przywrócić ciągłość systemu, a także zminimalizować potencjalne straty finansowe i wizerunkowe.
Aby rozpocząć proces rozwiązywania problemu, musimy najpierw go zidentyfikować. Tutaj z pomocą przychodzi Knowledge Manager odpowiedzialny za stworzenie lub usprawnienie środowiska, w którym aktualna i rzetelna informacja jest na wyciągnięcie ręki, w łatwy i szybki sposób.
- Większa zwinność organizacyjna
Zrozumiałe i aktualne informacje pozwalają na efektywny przebieg współpracy pomiędzy różnymi zespołami - Lepsze i szybsze podejmowanie decyzji
Decyzje podejmowane są w oparciu o odpowiednie i aktualne informacje, dzięki którym, pracownicy podejmując działania mają pewność, że opierają je na najlepszych, dostępnych danych. - Szybsze rozwiązywanie problemów
Dzięki łatwemu dostępowi pracowników do wiedzy specjalistycznej zarządzanie wiedzą może pomóc zespołom w wydajniejszej i efektywniejszej pracy. - Wsparcie rozwoju pracowników
Zachęcając do dzielenia się pomysłami i ponownego wykorzystywania istniejącej wiedzy, KM może wspierać kulturę innowacji w firmie.
To osoba zajmująca się zarządzaniem wiedzy w projekcie. Jest mostem komunikacyjnym pomiędzy zespołami, tworząc czytelny zbiór informacji dla każdego użytkownika. Jednym z kluczowych zadań Knowledge Management’u jest dbanie o bezproblemowe zbieranie i dystrybuowanie zarządzaną wiedzą.
Knowledge Manager odpowiada za jakość przechowywanych informacji m.in.:
- czy dokumentacja/artykuł będą zrozumiałe dla odbiorcy?
- czy informacje, które otrzymał odbiorca są czytelne?
- czy informacje są potrzebne? A może są już przestarzałe i należy je zaktualizować bądź usunąć?
- jak przetłumaczyć materiały od klienta na realia naszego środowiska tak, aby zachować kluczowe informacje i zapewnić ciągłość komunikacji?
-
Doświadczenie projektowe
W ciągu ostatnich kilku lat zrealizowaliśmy ponad 400 projektów dla naszych klientów.
-
Holistyczne podejście
Od analizy potrzeb, przez propozycje i wdrożenie, po ciągłe wsparcie.
-
Szeroki zakres kompetencji
Nasi eksperci mogą pochwalić się kilkunastoletnim doświadczeniem w zakresie IT Service, oraz Project Managementu
-
Dobór odpowiednich narzędzi
Korzystamy z efektywnych rozwiązań oraz sprawdzonych metodologii
-
Knowledge Management – wiedza w pigułce
-
Co trzeba wiedzieć o Service Level Management
-
IT Service Management bez tajemnic