Reorganizacja celów i priorytetów są bezpośrednimi skutkami pandemii w każdej organizacji. Wynika to z przeniesienia jeszcze większej części biznesu do świata wirtualnego.
Salesforce pozwala nadążać za tymi zmianami oraz rosnącym zapotrzebowaniem na rozwiązania z obszaru digital, zwłaszcza w sferze marketing automation. Działając zgodnie z zasadą “Every moment counts”, musimy być blisko klienta, rozpoznawać jego oczekiwania i reagować na nie, a narzędzia digital marketingu Salesforce to umożliwiają.
-
Klient w centrum uwagi
dopasowanie kanału komunikacji, personalizacja, zadbanie o doświadczenie klienta w każdym punkcie kontaktu z organizacją
-
Widok 360 klienta
do prowadzenia powyższych działań potrzebna jest wiedza o kliencie, dlatego każda interakcja powinna umożliwić gromadzenie jego danych i ich wykorzystanie w przyszłości
-
Elastyczność rozwiązań
narzędzia powinny być łatwo skalowalne, aby każde z nich mogło być używane oddzielnie oraz jako część większego systemu – w zależności od potrzeb biznesu
-
Marketing Cloud Account Engagement jest narzędziem, które pozwala na zbudowanie wartościowej bazy potencjalnych klientów, sprawne wysyłanie newslettera oraz mailingu na szerszą skalę. Umożliwia planowanie kampanii marketingowych bazujących na mailingu i na bieżących, indywidualnych reakcjach odbiorców. To wszystko w kontekście ścisłej współpracy marketingu i sprzedaży oraz pracy na – w dużej mierze – wspólnej bazie klientów.
Korzyści:
- Automatyzacja marketingu w różnych kanałach (email, lead generation: web forms, landing pages)
- Prosta i intuicyjna integracja z zewnętrznymi narzędziami (CRM, GA, G AdWords, webinar platforms)
- Zgodność z RODO
-
Journey Builder to narzędzie marketing automation do wsparcia pracy marketingu w firmach działających w modelu B2C. Pozwala tworzyć automatyczne ścieżki akcji marketingowych, jak również rozbudowane kampanie przy użyciu kanałów e-mail, social media, sms i push app, a następnie wyciągać wnioski (zakupowe i behawioralne) na podstawie czytelnych i dostępnych na bieżąco raportów i dashboardów.
Korzyści:
- Spersonalizowane, łatwe w raportowaniu kampanie w formie rozbudowanych ścieżek
- Targetowanie behawioralne z wykorzystaniem elementów sztucznej inteligencji
- Zintegrowany CX niezależnie od kanału i etapu cyklu życia klienta
-
Email studio jest czołową na rynku platformą do email marketingu. Pozwala na wykorzystanie danych z CRM do segmentowania bazy wysyłkowej i automatyzowania wysyłek. Umożliwia budowanie zarówno szablonów mailowych, do wykorzystania w kampaniach, jak i mocno spersonalizowanych wiadomości do konkretnych odbiorców.
Korzyści:
- Budowanie spójnych i adekwatnych do potrzeb segmentów marketingowych
- Targetowanie segmentów i klientów oraz trafny dobór najlepszego dla nich kontentu
- Automatyzacja i efektywność działań z wykorzystaniem danych z CRM oraz intuicyjnego kreatora kontentu (click not code)
-
Marketing Cloud Customer Data Platform pozwala na agregowanie i unifikację danych o klientach, z różnych źródeł, takich jak www, marketing automation, social media, CRM. Umożliwia to budowanie pełnego i spójnego widoku klienta, dostępnego dla wszystkich działów firmy pracujących z klientem. Dane te (przede wszystkim z obszaru B2C, behawioralne) są wykorzystywane do podejmowania bieżących decyzji i zarządzania kampaniami.
Korzyści:
- Aktualny i kompletny widok klienta, niezależnie od kanału
- Jeszcze lepsza personalizacja doświadczenia klienta, niezależnie od jego etapu życia
- Segmentacja, analiza i możliwość szybkiego wprowadzania zmian w realizowanych procesach (również poprzez natywną integrację z takimi narzędziami, jak Interaction Studio czy BI – Tableau CRM)
-
Marketing Cloud Intelligence to narzędzie klasy MDM (Master Data Management), które pozwala na zebranie w całość danych firmy. Dzięki temu możemy tymi danymi zarządzać – łączyć je, analizować i na tej podstawie podejmować decyzje, w tym marketingowe. Marketing Cloud Intelligence (w odróżnieniu od CDP) polecana jest do działań w obszarze B2B, ponieważ umożliwia zarządzanie danymi nie tylko o klientach, ale też np. o produktach czy lokalizacjach, a w efekcie – nadzorowanie procesów.
Wbudowane konektory oraz interfejsy integracyjne pozwalają na zbieranie danych marketingowych ze wszystkich platform. Intuicyjne i konfigurowalne dashboardy pozwalają na szybkie prezentowanie wskaźników ROI oraz umożliwiają automatyczne zarządzanie kampaniami w odniesieniu do tych danych.Korzyści:
- Usprawnienie pracy marketerów dzięki lepszej wiedzy o klientach, dokładniejszej i zautomatyzowanej analityce we wszystkich kanałach kontaktu z klientem
- Centralizacja i unifikacja danych dzięki integracji kanałów i źródeł danych
- Wizualizacja w jednym miejscu danych z wielu kanałów
-
Marketing Cloud Personalization to narzędzie marketingowe, umożliwiające zarządzanie doświadczeniem klienta w czasie rzeczywistym. Narzędzie śledzi bieżącą aktywność użytkownika na stronie i na tej podstawie “serwuje” mu treści, które w danym momencie najlepiej odpowiadają jego preferencjom. Przykładem może być wyświetlenie klientowi konkretnego banera na stronie głównej, określonych rekomendacji produktowych czy usługowych, zindywidualizowanego formularza kontaktowego itp. w zależności od zgromadzonych na jego temat danych. W ten sposób budowane jest zaangażowanie klienta.
Korzyści:
- Rozszerzenie wiedzy o kliencie o kontekst behawioralny (z różnych źródeł) oraz dołączenie atrybutów z innych systemów (w tym przede wszystkim z zakupów offline)
- W pełni zautomatyzowana i inteligentna segmentacja odbiorców kampanii oraz personalizacja serwowanego kontentu w różnych kanałach – zarówno online, jak i offline (rekomendacje w POS)
- Rozbudowane raportowanie i śledzenie atrybucji, pozwalające na podejmowanie obiektywnych, popartych danymi decyzji kierunkowych
-
Customer Experience - spersonalizowane kampanie
Zarządzaj danymi, przewiduj zachowania, przygotowuj kreatywne treści i twórz customer experience – ścieżki, które przechodzi Twój potencjalny klient przed dokonaniem zakupu.
-
Zbieraj dane o klientach
Dzięki Marketing Cloud możesz zbierać dane na temat zachowania Twoich klientów przed i po zakupie, a także w trakcie. Na bazie tych danych dopasowuj komunikaty reklamowe i spersonalizowane produkty/usługi.
-
Raportowanie w czasie rzeczywistym
Monitoruj zwrot z inwestycji swoich kampanii marketingowych i wybieraj tylko efektywne metody dotarcia do klientów. Sprawdzaj, jak performują Twoje działania w social mediach, mailingi i kampanie reklamowe.
-
Integracja działań marketingowych z CRM
Integracja działań marketingowych z działaniami firmy. Marketing Cloud zintegruje się nie tylko z Salesforce Sales Cloud, ale też z innymi CRM-ami oraz zewnętrznymi narzędziami Google czy do organizacji eventów online.
-
PRZECZYTAJ CASE STUDY
Jak skrócono czas obsługi klienta o połowę w home&you?
Skrócenie czasu obsługi klienta o połowę i przejście Biura Obsługi Klienta (BOK) do pracy zdalnej – to dwie najważniejsze, wymierne korzyści z wdrożenia Platformy Salesforce. Taki efekt uzyskano dzięki zastąpieniu wielu rozproszonych narzędzi jednym systemem, utworzeniu kompleksowej bazy danych o klientach i standaryzacji procesu obsługi.
Wszystko to odbywa się teraz za pomocą jednego narzędzia, na którym pracownicy mogą swobodnie pracować po przejściu do trybu pracy zdalnej z powodu pandemii COVID-19. Umożliwiono również prowadzenie spersonalizowanych kampanii marketing automation – e-mail oraz sms, zgodnych z RODO. Wszystkie działania w obszarach obsługi i marketingu są na bieżąco monitorowane.
-
Customer journey to sekwencja komunikatów wysyłanych automatycznie do precyzyjnie zdefiniowanego segmentu klientów, w celu nakłonienia ich do konkretnych zachowań.
Wyróżniamy kilka popularnych rodzajów ścieżek wysyłki. W ujęciu marketingowym (w oparciu o cykl życia klienta):
- nurturing (zachęcenie klienta do zakupu);
- porzucony koszyk/wishlista (klient rozpoczął zakupy, ale ich nie zakończył w wymaganym czasie);
- follow up po zakupach (próba dosprzedania komplementarnego produktu);
- reaktywujące (dla klientów od dawna nieaktywnych);
- promocja nowego produktu/usługi;
- PR (np. wsparcie organizacji charytatywnej).
W ujęciu obsługowym:
- potwierdzenie rejestracji w sklepie internetowym, programu lojalnościowego;
- potwierdzenie transakcji;
- informacja o saldzie uzbieranych punktów;
- ankieta satysfakcji.
Są to, jak wspomniano, popularne ścieżki wysyłki, nie oznacza to jednak, że nie ma innych możliwości. Dobór ścieżki zależy od aktualnych potrzeb i ustalenia, jakie procesy biznesowe wymagają największego wsparcia.
-
Marketing automation (oprogramowanie)
To system, który gromadzi i w bezpieczny sposób przechowuje dane klientów pochodzące z różnych źródeł na styku klient-firma (wspomniane wyżej CRM, e-commerce, ERP, poza tym Google Analytics i inne). Dane te są wykorzystywane w kampaniach marketingowych.
Marketing automation (strategia)
Niezbędnym elementem, który gwarantuje skuteczność wdrożenia narzędzia MA, jest opracowanie strategii marketing automation (w oparciu o strategię CRM, czyli zarządzania relacją z klientem). Strategia MA oznacza ustalenie, jak, kiedy i w jakiej formie chcemy się komunikować z naszymi klientami.
-
Pardot został zaprojektowany jako narzędzie do automatyzacji marketingu B2B, a Marketing Cloud jako platforma marketingowa B2C. Marketing Cloud jest obecnie szeroko stosowany przez firmy, działające w modelu B2B, ale projektujące również ścieżki klientów w stylu B2C dla decydentów w firmach, z którymi współpracują.