Spring ‘20 Release w Salesforce, czyli paczka zmian i usprawnień na Platformie, tym razem przynosi sporo zmian. W momencie publikacji tego artykułu wszyscy mogą już z tych nowinek korzystać!

Chociaż zima w tym roku niespecjalnie dała nam się we znaki, to i jak już z wytęsknieniem wypatrujemy pierwszych oznak wiosny. Salesforce ogłasza ją chyba jako pierwszy! 17 lutego 2020 wszyscy użytkownicy otrzymali oficjalny dostęp do wiosennej aktualizacji narzędzi:

Jeśli jeszcze nie słyszeliście, czym są releases Salesforce, spieszę z wyjaśnieniem: trzy razy do roku Salesforce wprowadza zaktualizowane wersje swoich aplikacji, wzbogacone o nowe funkcjonalności oraz ulepszenia elementów, które wymagały poprawy. Zmiany wchodzą na przestrzeni od dwóch do trzech dni (w zależności od instancji) dla wszystkich użytkowników na całym świecie i w żaden sposób nie wpływają one na indywidualnie dopasowane procesy istniejące u klientów.

Przejdźmy do meritum! Jakie zmiany zaszły w ostatniej aktualizacji Salesforce? Poniżej znajdziecie subiektywny wybór najważniejszych nowości i poprawek.

Zmiany ogólne
  • Poprawiono funkcjonalności kosza w Lightning Expirience. Teraz dużo łatwiejsze jest przeglądanie jego zawartości, opróżnianie, a także dostęp do usuniętych raportów i dashboardów.
  • Zadania można teraz przypisywać do kolejek, a nie do konkretnego członka zespołu i co za tym idzie – angażować w wykonanie spraw więcej osób.
  • Środowisko sandbox, jakże przydatne w naszej codziennej pracy deweloperów i administratorów Salesforce (ale nie tylko) posiada teraz funkcjonalność Data Mask, umożliwiającą automatyczne ukrywanie danych.
Sales Cloud
  • Ułatwiono obsługę powtarzalnych procesów biznesowych, poprzez możliwość klonowania okazji biznesowych wraz z przypisanymi do nich rekordami.
  • Poprawiono filtrowanie w wyszukiwaniu w Lightning Experience.
  • Umożliwiono zaplanowanie wysyłki maili aż z 6-tygodniowym wyprzedzeniem, z dokładnym określeniem daty, kiedy odbiorca ma otrzymać wiadomość.
  • Sztuczna inteligencja pod postacią Einstein Opportunity Scoring jest teraz dostępna dla wszystkich uprawnionych użytkowników Sales Cloud bez dodatkowych kosztów.
  • Handlowcy mogą teraz widzieć szczegóły wydarzeń zapisanych w kalendarzu jeszcze szybciej niż wcześniej. Po najechaniu myszą na dane spotkanie wyświetlą się wszystkie jego detale.
Service Cloud
  • Agenci zaoszczędzą teraz czas dzięki możliwości przeglądania, edytowania i usuwania sprawy bezpośrednio z widoku listy.
  • Ułatwiono rozmawianie z klientami przez kanał przez nich preferowany. Agenci odpowiadają bezpośrednio ze swojej konsoli serwisowej, gdzie wszystkie zalety usługi Service Cloud są na wyciągnięcie ręki.
  • Spięcie konta Gmail z kontem Salesforce zostało zautomatyzowane i jest jeszcze prostsze niż wcześniej.
  • Kolejny krokiem w celu usprawniania pracy działów obsługi klienta jest automatyczna deduplikacja spraw (analogicznie do deduplikacji kont i kontaktów).
  • Salesforce Einstein będzie automatycznie polecać konsultantom artykuły z bazy wiedzy najbardziej pasujące do rozwiązywanych przez nich spraw. 
  • Umożliwiono tworzenie inteligentnych harmonogramów usług terenowych (Field Service).
Community Cloud
  • Użytkownicy społeczności i portalu mogą teraz logować się przy użyciu swojego Apple ID.
  • Tożsamość użytkowników społeczności i portalu może być teraz weryfikowana za pomocą wiadomości tekstowej zamiast e-mail.
  • Partnerzy i klienci mogą teraz tworzyć i uruchamiać raporty bezpośrednio ze społeczności.

Co jeszcze? Otóż jeśli ktoś chciałby przed wszystkimi testować nowe funkcjonalności Lightning Expirience, to musi jedynie zainstalować sobie darmową wtyczkę do Chrome Lightning Extension.

Pełną dokumentację na temat Spring ‘20 Release można znaleźć pod TYM LINKIEM.

Autor
  • Aleksandra Pasek
  • Product Marketing Manager
  • Od 3 lat związana z branżą IT oraz Salesforce. Obecnie zajmuje się rozwojem biznesu, generowaniem leadów, organizowaniem wydarzeń biznesowych i szeroko pojętym marketingiem produktowym. Swoimi działaniami wspiera zespół handlowy Craftware w dotarciu do nowych klientów oraz budowaniu długofalowych relacji. Certyfikowany specjalista Pardot – narzędzia do automatyzacji marketingu B2B Salesforce.

Podobał Ci się mój artykuł?

Jeśli tak, zapraszam Cię do grona najlepiej poinformowanych czytelników bloga. Dołącz do naszego newslettera, a nie ominą Cię żadne nowości.