Zima za pasem, zmiany w przyrodzie następują nieubłaganie, zaraz będzie czas na ciepłe czapki i rękawiczki. Nie ma jednak tego złego, ponieważ razem z nadchodzącym sezonem zimowym przychodzi do nas kolejny release w Salesforce, czyli paczka zmian i usprawnień na Platformie. W momencie publikacji tego artykułu są one już dostępne dla wszystkich użytkowników narzędzi Salesforce.

Jeśli jeszcze nie słyszeliście, czym są releases Salesforce, spieszę z informacją: trzy razy do roku Salesforce wprowadza zaktualizowane wersje swoich aplikacji, wzbogacone o nowe funkcjonalności oraz ulepszenia elementów, które wymagały poprawy. Zmiany wchodzą tego samego dnia dla wszystkich użytkowników na całym świecie i w żaden sposób nie wpływają one na indywidualnie dopasowane procesy istniejące u klientów.

Przejdźmy do meritum! Jakie zmiany zaszły w ostatniej aktualizacji Salesforce? Poniżej znajdziecie subiektywny wybór najważniejszych nowości i poprawek.

 

Lightning Experience

  • Lightning Experience został automatycznie włączony dla wszystkich instancji bez możliwości wyłączenia go na stałe. Poszczególni użytkownicy nadal mają oczywiście możliwość przełączania się z powrotem na Salesforce Classic.
  • Uzyskaliśmy dostęp do kosza! 🙂 Nie trzeba już przełączać się na Classic, żeby odzyskać usunięte leady czy okazje biznesowe (niestety, dostęp do usuniętych raportów i dashboardów nadal tylko z poziomu Classic).
  • Lepiej widoczne aktualizacje zabezpieczeń aplikacji.
  • Ułatwiony dostęp do listy rekordów dotyczących jednego tematu (Topic).
  • Łatwe nadawanie uprawnień do edycji plików przypiętych do rekordów oraz usuwania ich z pojedynczych lokalizacji.
  • Jeśli wprowadzimy zmiany w layoucie obiektu niestandardowego, zmiany nie pojawią się od razu, ale po ok. 1 godzinie. Istnieją oczywiście metody na uzyskanie widoczności natychmiastowej.

 

Sales Cloud

  • Obiekt Opportunity Contract Role podlega dostosowaniu – można dodać na nim pola, walidacje, layout itp.
  • Quote Line Item ustawimy teraz wygodną i szybką metodą drag&drop.
  • Zespoły (Account Team, Opportunity Team) pracujące w Lightning Experience mogą zobaczyć poziom dostępu innych członków zespołu do rekordu.
  • Można łatwo konfigurować rekordy członków zespołów.

 

Service Cloud

  • Łatwiejsze dodawanie odbiorców wiadomości e-mail w kanale zgłoszonej sprawy oraz wygodne zmiany trybu tworzenia treści wiadomości.
  • Monitoring wielkości dodawanych do e-maili załączników.
  • Dostępność i status agentów w Omni-Channel są teraz oznaczane kolorami.
  • Treści w kanale sprawy, które nie zostały jeszcze odczytane przez agenta, wyróżniono graficznie, co znacznie ułatwia jego pracę.
  • Automatyczne wysyłanie ankiety do klienta po zamknięciu jego sprawy.

 

Community Cloud

  • Sprawne zarządzanie uprawnieniami przy zakładaniu nowych społeczności.
  • Zmiany nastąpiły na poziomie widoczności różnego typu użytkowników (gościa portalu i użytkownika społeczności), a także pól danych osobowych na rekordach, ze względów bezpieczeństwa.

Kolejnej aktualizacji możemy spodziewać się na wiosnę – z ciekawością wypatrujemy, co Salesforce dla nas przygotuje.

Jeśli chcesz poznać szczegóły najnowszej aktualizacji Salesforce to zapraszamy do zapoznania się z dokumentację techniczną dostawcy.

Autor

  • Aleksandra Pasek
  • Product Marketing Manager w Craftware
  • Od 2 lat związana z branżą IT oraz Salesforce. Obecnie zajmuje się rozwojem biznesu, generowaniem leadów, organizowaniem wydarzeń biznesowych i szeroko pojętym marketingiem produktowym. Swoimi działaniami wspiera zespół handlowy Craftware w dotarciu do nowych klientów oraz budowaniu długofalowych relacji. Certyfikowany specjalista Pardot – narzędzia do automatyzacji marketingu B2B Salesforce.

Podobał Ci się mój artykuł?

Jeśli tak, zapraszam Cię do grona najlepiej poinformowanych czytelników bloga. Dołącz do naszego newslettera, a nie ominą Cię żadne nowości.