Zima za pasem, zmiany w przyrodzie następują nieubłaganie, zaraz będzie czas na ciepłe czapki i rękawiczki. Nie ma jednak tego złego, ponieważ razem z nadchodzącym sezonem zimowym przychodzi do nas kolejny release w Salesforce, czyli paczka zmian i usprawnień na Platformie. W momencie publikacji tego artykułu są one już dostępne dla wszystkich użytkowników narzędzi Salesforce.

Jeśli jeszcze nie słyszeliście, czym są releases Salesforce, spieszę z informacją: trzy razy do roku Salesforce wprowadza zaktualizowane wersje swoich aplikacji, wzbogacone o nowe funkcjonalności oraz ulepszenia elementów, które wymagały poprawy. Zmiany wchodzą tego samego dnia dla wszystkich użytkowników na całym świecie i w żaden sposób nie wpływają one na indywidualnie dopasowane procesy istniejące u klientów.

Przejdźmy do meritum! Jakie zmiany zaszły w ostatniej aktualizacji Salesforce? Poniżej znajdziecie subiektywny wybór najważniejszych nowości i poprawek.

 

Lightning Experience

  • Lightning Experience został automatycznie włączony dla wszystkich instancji bez możliwości wyłączenia go na stałe. Poszczególni użytkownicy nadal mają oczywiście możliwość przełączania się z powrotem na Salesforce Classic.
  • Uzyskaliśmy dostęp do kosza! 🙂 Nie trzeba już przełączać się na Classic, żeby odzyskać usunięte leady czy okazje biznesowe (niestety, dostęp do usuniętych raportów i dashboardów nadal tylko z poziomu Classic).
  • Lepiej widoczne aktualizacje zabezpieczeń aplikacji.
  • Ułatwiony dostęp do listy rekordów dotyczących jednego tematu (Topic).
  • Łatwe nadawanie uprawnień do edycji plików przypiętych do rekordów oraz usuwania ich z pojedynczych lokalizacji.
  • Jeśli wprowadzimy zmiany w layoucie obiektu niestandardowego, zmiany nie pojawią się od razu, ale po ok. 1 godzinie. Istnieją oczywiście metody na uzyskanie widoczności natychmiastowej.

 

Sales Cloud

  • Obiekt Opportunity Contract Role podlega dostosowaniu – można dodać na nim pola, walidacje, layout itp.
  • Quote Line Item ustawimy teraz wygodną i szybką metodą drag&drop.
  • Zespoły (Account Team, Opportunity Team) pracujące w Lightning Experience mogą zobaczyć poziom dostępu innych członków zespołu do rekordu.
  • W Sales Cloud można łatwo konfigurować rekordy członków zespołów.

 

Service Cloud

  • Łatwiejsze dodawanie odbiorców wiadomości e-mail w kanale zgłoszonej sprawy oraz wygodne zmiany trybu tworzenia treści wiadomości.
  • Monitoring wielkości dodawanych do e-maili załączników.
  • Dostępność i status agentów w Omni-Channel są teraz oznaczane kolorami.
  • Treści w kanale sprawy, które nie zostały jeszcze odczytane przez agenta, wyróżniono graficznie, co znacznie ułatwia jego pracę.
  • Automatyczne wysyłanie ankiety do klienta po zamknięciu jego sprawy.

 

Community Cloud

  • Sprawne zarządzanie uprawnieniami przy zakładaniu nowych społeczności.
  • Zmiany w Community Cloud nastąpiły na poziomie widoczności różnego typu użytkowników (gościa portalu i użytkownika społeczności), a także pól danych osobowych na rekordach, ze względów bezpieczeństwa.

Kolejnej aktualizacji możemy spodziewać się na wiosnę – z ciekawością wypatrujemy, co Salesforce dla nas przygotuje.

Jeśli chcesz poznać szczegóły najnowszej aktualizacji Salesforce to zapraszamy do zapoznania się z dokumentację techniczną dostawcy.

Autor
  • Aleksandra Pasek
  • Product Marketing Manager
  • Od 4 lat związana z branżą IT oraz Salesforce. Obecnie zajmuje się rozwojem biznesu, generowaniem leadów, organizowaniem wydarzeń biznesowych i szeroko pojętym marketingiem produktowym. Swoimi działaniami wspiera zespół handlowy Craftware w dotarciu do nowych klientów oraz budowaniu długofalowych relacji. Certyfikowany specjalista Pardot – narzędzia do automatyzacji marketingu B2B Salesforce.

Podobał Ci się mój artykuł?
Jeśli nie widzisz formularza, spróbuj wyłączyć adblocka.

Jeśli tak, zapraszam Cię do grona najlepiej poinformowanych czytelników bloga. Dołącz do naszego newslettera, a nie ominą Cię żadne nowości.