Czym jest Salesforce Einstein Analytics i jak z niego korzystać?

Salesforce Einstein Analytics (dawniej Wave Analytics) jest zestawem narzędzi wspomagających pracę sprzedaży, serwisu i marketingu przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI).

Einstein Analytics to portfolio natywnych, zorientowanych na samoobsługę aplikacji, analizujących miliardy danych w ciągu zaledwie kilku minut, bez konieczności tworzenia modeli i pisania algorytmów. W jego skład wchodzi:

  • Sales Analytics – umożliwia przedstawicielom handlowym i ich liderom zarządzanie prognozami, procesem sprzedaży i wydajnością zespołu.
  • Service Analytics – pomaga agentom i menedżerom call center poprawiać zadowolenie klientów, efektywność pracowników i optymalizację kanałów.
  • B2B Marketing Analytics – zapewnia pracownikom marketingu zorientowanym na dane wgląd w zaangażowanie, wydajność i kampanię, niezbędne do podjęcia właściwych dla firmy działań.
  • Einstein Discovery, który ma za zadanie dostarczanie danych do analizy, z ostatnio przejętej przez Salesforce spółki Beyondcore.

Einstein Analytics nie jest czarną skrzynką, analitycy biznesowi mogą uzyskać dostęp do pełnego modelu i algorytmów kryjących się za analizą danych, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób dostarczono prognozy i rekomendacje.

Zgodnie z zasadą „less is more” w interfejsach oraz dokumentacji znajdziemy skróconą nazwę opisywanego narzędzia – Analytics.

 

Konfiguracja

  • Włączenie Einstein Analytics wymaga dodatkowych, płatnych licencji.
  • Aktywacja Einstein Analytics możliwa jest tylko na środowisku produkcyjnym. Celem testu funkcjonalności na sandboxach należy włączyć produkt na produkcji, a następnie odświeżyć sandboxy.
  • Aby włączyć Einstein Analytics należy przejść do: Setup | Einstein Analytics | Getting Started | Enable Analytics

 

Efekty włączenia Einstein Analytics

Dodane zostaną dwie nowe licencje użytkowników:

  • Analytics Cloud Integration User i Analytics Cloud Security User. Stworzone zostaną dwa nowe, nieusuwalne profile:
  • Analytics Cloud Integration User Profile i Analytics Cloud Security User Profile

Na środowisku pojawi się dwóch nowych użytkowników:

  • Integration User i Security User
  • Nadpisany zostanie domyślny Salesforce Dataflow (jeżeli istnieje)

 

Możliwe problemy podczas konfiguracji

Istnieje możliwość otrzymania komunikatu błędu w następujących przypadkach:

  • Na środowisku wyłączona została weryfikacja adresu email.
  • Na środowisku włączona jest funkcjonalność „Allowed Domain List”.
  • Na obiekcie User istnieje pole typu Unique lub Required.

Jeżeli na środowisku włączony jest Event Monitoring należy:

  • Przejść do Setup | Logs | Event Monitoring Setup.
  • Zaznaczyć „Enable Event Log File Integration with Event Monitoring Einstein Analytics App”.

 

Einstein Automated Contacts

Funkcjonalność umożliwia automatyzację dodawania kontaktów i ich ról do Salesforce’a. Skanując adresy email i aktywności w wydarzeniach, system jest w stanie sam wyszukać i dodać nowy kontakt oraz jego rolę w okazji biznesowej. Dodatkowo Salesforce Einstein sugeruje użytkownikom nowe informacje o istniejących kontaktach, które mogą zostać zaktualizowane manualnie lub automatycznie.

Poniższa lista pokazuje, które kontakty zostały dodane przez Salesforce Einstein. Jeżeli któryś z kontaktów nie został dodany automatycznie i ujęty na liście, wyświetli się jako sugestia, którą osoba odpowiedzialna za sprzedaż będzie mogła dowolnie modyfikować.

kontakty na platformie Salesforce

Salesforce Einstein umożliwia również podgląd efektywności narzędzia Automated Contacts. Za pomocą odpowiedniego dashboardu użytkownik może śledzić ilość kontaktów dodanych do systemu automatycznie oraz poprzez sugestie. Możemy więc łatwo porównać ilość kontaktów wprowadzonych ręcznie oraz przy użyciu Einstein Automated Contacts.

Konfiguracja

Aby włączyć Einstein Automated Contacts należy:

  1. Przejść do Setup | Einstein Sales | Assisted Setup.
  2. Jeżeli jest to pierwszy raz, kiedy odwiedzasz tę stronę – kliknąć „Get Started”.
  3. Wybrać „Set Up” w sekcji Einstein Automated Contacts.
  4. Wybrać typy danych, które chcemy sugerować użytkownikom.

Należy sprawdzić, czy użytkownicy mają dostęp do pola „Lead Source” na obiekcie Contact. Aby uniknąć problemów z Automated Contacts powinniśmy sprawdzić, czy:

  1. Wszystkie pola na obiekcie Contact mają wartości domyślne.
  2. Użytkownicy Einstein mają dostęp do wszystkich pól na obiekcie Contact.

 

Einstein Discovery

Narzędzie analizując miliony kombinacji wśród danych, pomaga odpowiedzieć na kluczowe pytania biznesowe: co się stało, jak do tego doszło, co możemy z tym zrobić.

Przykładowo, wybierając odpowiednie kolumny związane z produktami chcemy dowiedzieć się, jak zmaksymalizować marżę. Bazując na wybranych danych Discovery zasugeruje nam stworzenie nowego story: “Jak zwiększyć marżę?”. Następnie w ciągu kilku minut Salesforce przygotuje dla nas odpowiedni wykres, aby zwizualizować nam rozwiązanie.

 

 

Co więcej, Einstein Discovery identyfikuje nowe sposoby na poprawę historii biznesowych. Narzędzie Story Improver wyszukuje wartości ekstremalne, identyczne oraz zmienne o niskiej wariacji i wysokiej korelacji. Ułatwia tym samym zbudowanie modelu opartego na najlepszych, wypracowanych przez Salesforce praktykach.

 

 

Einstein Lead Scoring

Einstein Lead Scoring (wcześniej znany jako Predictive Lead Scoring) pomaga zidentyfikować prawdopodobieństwo konwersji leada na okazję biznesową. Jego rola sprowadza się do poszukiwania wzorców w historii konwersji leadów.

Narzędzie przydziela odpowiedni scoring w zależności od tego, jak dobrze wpasowują się one w ustalone wzorce. Przy uruchomieniu scoringu system prosi o podanie kamienia milowego, który najlepiej odpowiada praktykom stosowanym przez osoby odpowiedzialne za sprzedaż i na jego podstawie oblicza szanse na udaną sprzedaż.

 

Konfiguracja

Aby aktywować Einstein Lead Scoring należy:

  1. Przejść do Setup | Einstein Sales | Assisted Setup.
  2. Jeżeli jest to pierwszy raz, kiedy odwiedzasz tę stronę, kliknąć “Get Started”.
  3. Wybrać “Set Up” w sekcji Einstein Leading Scoring.
  4. Na stronie ustawień kliknąć “Set Up Now”.
  5. Wybrać kamień milowy, który jest najbliższy Twoim praktykom biznesowym.
  6. Kliknąć “Enable”.
  7. Przy użyciu Lightning App Builder dodać komponent “Einstein Lead Score” do widoku obiektu Lead. W przypadku korzystania z interfejsu Salesforce Classic, należy dodać pole “Einstein Score” do layoutu obiektu Lead.

Należy pamiętać, że:

  1. Pole “Einstein Score” nie może zostać dodane, jeżeli na widoku znajduje się już pole “Lead Score Distribution” lub “Conversion Rate”.
  2. Aby wyświetlić komponent Einstein Lead Score, użytkownik musi mieć dostęp do pól Company, Phone i Email na poziomie obiektu Lead.
  3. Salesforce potrzebuje nawet 24 godzin, aby wyświetlić pierwsze dane o scoringu.

Bądź na bieżąco

Dołącz do naszego newslettera, a nie ominą Cię żadne nowości.