1. Używaj systemu powiadomień

CRM Salesforce oferuje szerokie możliwości automatyzacji powiadomień i komunikacji, dotyczącej interesujących Cię tematów.
Po pierwsze możesz porozumiewać się za pomocą Chattera, czyli komunikatora wbudowanego w Salesforce. Dzięki niemu możesz wysyłać wiadomości nie tylko do poszczególnych osób, ale i grup użytkowników. Chatter pozwala na przeprowadzanie ankiet, przesyłanie plików czy komentowanie konkretnych rekordów, dotyczących np. firmy czy okazji biznesowej. Gdy korzystasz z aplikacji mobilnej, dostaniesz powiadomienie push na telefon na przykład wtedy, gdy ktoś do Ciebie napisze.

Salesforce daje też możliwość obserwowania zadań (np. procesu tworzenia oferty). Wystarczy zaznaczyć „follow” i zostaniesz poinformowany o każdej zmianie w obszarze tworzenia oferty.

Kolejnym przydatnym narzędziem Salesforce jest Process Builder, który umożliwia tworzenie zadań. Na przykład jeśli lead ma 2 dni, możesz stworzyć zadanie skontaktowania się z potencjalnym klientem do końca kolejnego dnia. Takie zadanie będzie widoczne w Twoich powiadomieniach w Salesforce.

 

2. Analizuj wyniki kampanii

Kampanie w Salesforce są idealnym narzędziem do analizowania sposobów zdobycia leadów i klientów. Jeśli na przykład jedziesz na targi, otrzymujesz zwykle mnóstwo wizytówek i ofert. Zazwyczaj wracasz do swojego biurka i piszesz maile do ludzi, których spotkałeś. Ostatecznie po jakimś czasie nie wiesz, jaką wartość w złotówkach mają dla Ciebie kontakty z danej imprezy.

Jak ważne dla Twojego biznesu są kontakty osobiste? Harvard Business Review cytuje badanie , którego 95% uczestników stwierdziło, że spotkania twarzą w twarz są kluczowe dla budowania długotrwałych relacji.

Jeśli otagujesz w Salesforce każdy lead zdobyty na targach, możesz w każdej chwili sprawdzić, które ze zwycięsko zamkniętych spraw rozpoczęły się zwykłym uściskiem dłoni. Całkiem nieźle, co?

Możesz ustawiać kampanie m.in. dla:

  • mierzenia ROI z eventów
  • śledzenia, gdzie spotkałeś konkretnych ludzi
  • śledzenia konwersji
  • śledzenia odpowiedzi
  • raportowania konkretnych spraw

 

3. Stosuj integrację z Google i Microsoft

Jedną z podstawowych zalet przeglądarki Google Chrome jest jej gigantyczna biblioteka rozszerzeń. Są one w praktyce dodatkami do przeglądarki i poszerzają jej funkcjonalność przez wbudowane aplikacje. Znajdziesz tam niezliczoną ilość narzędzi poprawiających produktywność. A jeśli pracujesz w Salesforce na pewno ucieszy Cię wiadomość, że jest mnóstwo rozszerzeń do Chrome, które ułatwią Ci życie i pracę w firmie.

Salesforce ma także szereg użytecznych integracji z Gmail i Outlook, które odpowiadają różnym stylom pracy handlowców:

  • Salesforce Inbox – łączy skrzynkę mailową Gmail i Outlook z kontaktami z Salesforce i kalendarzem. Automatycznie dodaje aktywności mailowe do informacji o kliencie. Umożliwia masową wysyłkę maili do wybranych grup odbiorców i śledzenie ich otwierania, co z kolei daje wiedzę, które wiadomości są ciekawe, a które wymagają zmiany. Salesforce Inbox wyposażony jest w sztuczną inteligencję Einstein, która podpowiada sprzedawcom odpowiedzi na ważne maile klientów i automatyzuje odpowiedzi o powtarzalnym, administracyjnym charakterze.
  • Lightning for Gmail – w pełni integruje skrzynkę Gmail z informacjami widocznymi w Salesforce (kontakty, leady, sprawy), automatycznie dodaje wiadomości do informacji o kliencie. Umożliwia także modyfikowanie rekordów w Salesforce bez wychodzenia z Gmail. Wyświetla i przenosi wydarzenia z Google Calendar do Salesforce.
  • Lightning for Outlook – umożliwia podgląd, edycję i dodawanie rekordów Salesforce bezpośrednio w Outlook oraz powiązanie wiadomości e-mail z danymi klienta w Salesforce.
  • Lightning Sync – synchronizuje z Salesforce kontakty i wydarzenia pochodzące z Microsoft i Google. Jest zgodny z Microsoft Exchange, Google Contacts i Google Calendar.

 

4. Wysyłaj z platform mailingowych w Salesforce

Jednym z głównych powodów, dla których używasz systemu CRM takiego jak Salesforce, jest oszczędność czasu i automatyzacja zadań.
Według “State of Marketing” z 2017 roku, aż 67% liderów marketingu używa platform marketing automation. Dodatkowo 21% planuje używać ich w ciągu następnych 2 lat.

Jak wygląda to w praktyce? Możesz prowadzić automatyczną wysyłkę kampanii mailowych bezpośrednio z CRM, a ich wyniki będą widoczne dla sprzedawców właśnie przez CRM. Przykładem są tu dostępne w Salesforce produkty do automatyzacji marketingu, w tym do kampanii mailowych. Funkcje te są dostępne w Marketing Cloud, Pardot oraz Sales Cloud poprzez dodatek Salesforce Index.

 

5. Zmień arkusz Excel w dane w Salesforce

Jeśli potrzebujesz danych, które masz w arkuszu Excela, albo masz je zachowane z poprzedniego CRMa, możesz z łatwością zaimportować je do systemu Salesforce. Wystarczy, że Twój arkusz będzie miał rozszerzenie CSV, a wbudowany Data Import Wizard poprowadzi Cię przez proces przenoszenia danych.

W ten sposób możesz zaimportować do Twojego Salesforce kontakty, leady, rozwiązania i uczestników kampanii. Możesz importować dane pochodzące m.in. z Excela, Outlooka, ACT oraz Google Drive w formacie CSV. Platforma Salesforce pozwala na pobranie do 50.000 rekordów jednocześnie.

 

6. Zadbaj o jakość danych

Każde przedsiębiorstwo ma problem z jakością posiadanych danych. Systemy zarządzania relacjami z klientem (CRM) są wyjątkowo czułe na ich punkcie. Niekompletne rekordy, niepoprawne informacje, zduplikowane dane mogą być niebezpieczne dla wiarygodności systemu. Użytkownik nie może znaleźć aktualnych informacji, np. patrzy na stare dane klienta, nieaktualną ofertę czy nie widzi efektów ostatniego kontaktu, które zapisane są przy duplikacie. Im dłużej taki duplikat istnieje, tym większa szansa na błąd, poirytowanie klienta i stratę czasu czy pieniędzy.

Używając Salesforce, deduplikacja danych jest dość prosta. Salesforce ma wbudowane mechanizmy, które wystarczy skonfigurować i uruchomić, by wyeliminować duplikaty i nie dopuścić do ich tworzenia w przyszłości.

Jeżeli jednak będziesz miał problemy z importem czy jakością danych, partner Salesforce w Polsce pomoże Ci je uporządkować. Elastyczność platformy Salesforce i gigantyczna ilość aplikacji w AppExchange pozwalają na dostosowanie CRM do potrzeb firmy, działu, a nawet indywidualnego użytkownika. W nieograniczonych możliwościach wspierania Twoich relacji z klientami tkwi siła Salesforce.

 

Podobał Ci się ten artykuł?

Dołącz do naszego newslettera, a nie ominą Cię żadne nowości.