Center of Excellence to grupa specjalistów zlokalizowana w Twojej organizacji, łącząca ze sobą potrzeby i cele sponsorów biznesowych, głównych stakeholderów, użytkowników końcowych oraz administratorów Salesforce. Jej zadaniem jest opracowywać i wprowadzać w życie koncepcje, pomysły oraz narzędzia i rozwiązania usprawniające konkretny element Platformy lub danej inicjatywy biznesowej.
Misją Salesforce CoE jest w szczególności skupienie się na tworzeniu, rozwijaniu i promowaniu sprawdzonych, dobrych praktyk i pomysłów, które pomogą usprawnić procesy biznesowe i poprawić zadowolenie pracowników oraz klientów końcowych z korzystania z Platformy Salesforce.
Wdrożenie Salesforce CoE poprawi sprawność zespołów, pomoże w lepszym zarządzaniu zmianami w organizacji i sprawi, że wszyscy poznają i zrozumieją kluczowe cele biznesowe.

Usystematyzuj wiedzę w organizacji
Wyposaż wszystkich pracowników w wiedzę na temat celów biznesowych i dobrych praktyk korzystania z Salesforce.
Obniż koszty obsługi
Przestań ponosić zbędne koszty za obsługę tych samych procesów w wielu instancjach i zarządzaj nimi poprzez Salesforce Center of Excellence.
Skróć czas wdrożeń
Aby osiągać szybsze rezultaty korzystaj z istniejących już rozwiązań, zamiast tworzyć nowe.
Optymalizuj koszt licencji
Zmniejsz wydatki na licencje poprzez centralne zarządzanie zakupem i odpowiednim wykorzystaniem posiadanych już licencji.
- Szybka weryfikacja nowych pomysłów.
- Tworzenie i dzielenie się sprawdzonymi dobrymi praktykami.
- Zbieranie informacji zwrotnej od użytkowników i reagowanie na nią.
- Zarządzanie releasami przy zachowaniu zasady segregation of duty – developerzy są oddzieleni od osób wdrażających zmiany na produkcji.
- Zapewnianie zgodności z polityką firmy i wymogami regulacyjnymi.
- Śledzenie wskaźników wydajności.
- Prowadzenie spójnych treningów edukacyjnych i komunikacyjnych.
-
Niekoniecznie. Być może masz już właściwe osoby w organizacji, by zbudować odpowiednie CoE. Istnieją jednak liczne wartości, które doświadczony vendor może wnieść do projektu.
- Wykwalifikowany personel, który jest na bieżąco z najnowszymi funkcjonalnościami Salesforce.
- Brak potrzeby zatrudniania dodatkowych pracowników do projektu w pełnym wymiarze godzin. Architekt może pracować jednocześnie przy wielu projektach, a Twoja organizacja nie będzie zmuszona do płacenia za pełny etat.
- Doświadczenie – dostawca taki jak Craftware jest już częścią wielu centrów kompetencji, a więc rozumie potrzeby i procesy tego typu środowisk.
- Skalowalność – czasami istnieje potrzeba szybkiego skalowania, aby spełnić potrzeby biznesowe, a współpraca z dostawcą może pomóc w osiągnięciu tego celu.
-
Najczęściej w trakcie i pod koniec wdrożenia przeprowadzamy szkolenia w formule Train the Trainer. Bardzo często świadczymy także mniejsze lub większe wsparcie po wdrożeniu. Niemniej celem projektu jest, aby klient był jak najbardziej samodzielny w obsłudze i zarządzaniu systemem, dlatego wkraczamy z reguły w trudniejszych sytuacjach.
Co więcej, Salesforce posiada wyjątkową na rynku formę edukacji online. Pod adresem trailhead.salesforce.com można znaleźć bogate ścieżki treningowe, które są w pełni interaktywne i oparte o gamifykację. Można się tam szkolić zarówno pod kątem biznesowym, konsultanckim, administracyjnym czy nawet programistycznym. -
Dążymy do tego, aby po wdrożeniu klient był jak najbardziej samodzielny i posiadał jednego lub kilku administratorów, którzy będą wewnętrzną linią wsparcia. Często jednak firmy decydują się na dodatkowe wsparcie od nas, aby w trudniejszych sytuacjach mieć pod ręką doświadczonego partnera.
-