Ostatnie miesiące pokazały, że Internet stał się niezbędny dla utrzymania ciągłości biznesowej. W I kwartale 2020 sprzedaż internetowa wzrosła o 20 proc., średni ruch online o 15 proc. a wydatki kupujących o 5%.
Firmy działające w modelu B2C od dawna korzystają z kanałów cyfrowych w komunikacji, więc w miarę szybko poradziły sobie z uruchomieniem lub rozwinięciem sprzedaży online. Branża B2B, ze względu na bardziej złożony proces zakupowy oraz zakorzenione podejście relacyjne, podeszła do zmian znacznie ostrożniej. Niezależnie od tego, potrzeba dostosowania się do obecnej sytuacji i odpowiedzi na wymagania konsumentów jest zauważalna i coraz bardziej paląca. Klienci oczekują empatii, zaangażowania, indywidualnego podejścia i wartości dostosowanej do ich potrzeb, niezależnie od tego, czy kupują dla siebie, czy w imieniu pracodawcy.
Właśnie o tym – jak zbudować wzorowy Customer Experience opowiadali Marek Ceglarz – Consultant CRM w Craftware i Piotr Lempkowski – Sales Manager w Craftware.
- Marketing Team Leader
-
Posiada 13-letnie doświadczenie w marketingu, PR i komunikacji. Na początku kariery pracowała w administracji publicznej, gdzie odpowiadała za działania promocyjne rządowych projektów IT. Od 5 lat związana z sektorem komercyjnym, w którym wspiera firmy w działaniach digital marketingu, content marketingu oraz Public Relations.