Przejdźmy do meritum! Jakie zmiany zaszły w ostatniej aktualizacji Salesforce? Poniżej znajdziecie subiektywny wybór najważniejszych nowości i poprawek.
Lightning Experience
- Lightning Experience został automatycznie włączony dla wszystkich instancji bez możliwości wyłączenia go na stałe. Poszczególni użytkownicy nadal mają oczywiście możliwość przełączania się z powrotem na Salesforce Classic.
- Uzyskaliśmy dostęp do kosza! 🙂 Nie trzeba już przełączać się na Classic, żeby odzyskać usunięte leady czy okazje biznesowe (niestety, dostęp do usuniętych raportów i dashboardów nadal tylko z poziomu Classic).
- Lepiej widoczne aktualizacje zabezpieczeń aplikacji.
- Ułatwiony dostęp do listy rekordów dotyczących jednego tematu (Topic).
- Łatwe nadawanie uprawnień do edycji plików przypiętych do rekordów oraz usuwania ich z pojedynczych lokalizacji.
- Jeśli wprowadzimy zmiany w layoucie obiektu niestandardowego, zmiany nie pojawią się od razu, ale po ok. 1 godzinie. Istnieją oczywiście metody na uzyskanie widoczności natychmiastowej.
Sales Cloud
- Obiekt Opportunity Contract Role podlega dostosowaniu – można dodać na nim pola, walidacje, layout itp.
- Quote Line Item ustawimy teraz wygodną i szybką metodą drag&drop.
- Zespoły (Account Team, Opportunity Team) pracujące w Lightning Experience mogą zobaczyć poziom dostępu innych członków zespołu do rekordu.
- W Sales Cloud można łatwo konfigurować rekordy członków zespołów.
Service Cloud
- Łatwiejsze dodawanie odbiorców wiadomości e-mail w kanale zgłoszonej sprawy oraz wygodne zmiany trybu tworzenia treści wiadomości.
- Monitoring wielkości dodawanych do e-maili załączników.
- Dostępność i status agentów w Omni-Channel są teraz oznaczane kolorami.
- Treści w kanale sprawy, które nie zostały jeszcze odczytane przez agenta, wyróżniono graficznie, co znacznie ułatwia jego pracę.
- Automatyczne wysyłanie ankiety do klienta po zamknięciu jego sprawy.
Community Cloud
- Sprawne zarządzanie uprawnieniami przy zakładaniu nowych społeczności.
- Zmiany w Community Cloud nastąpiły na poziomie widoczności różnego typu użytkowników (gościa portalu i użytkownika społeczności), a także pól danych osobowych na rekordach, ze względów bezpieczeństwa.
Kolejnej aktualizacji możemy spodziewać się na wiosnę – z ciekawością wypatrujemy, co Salesforce dla nas przygotuje.
Jeśli chcesz poznać szczegóły najnowszej aktualizacji Salesforce to zapraszamy do zapoznania się z dokumentację techniczną dostawcy.
- Product Marketing Manager
-
Od 4 lat związana z branżą IT oraz Salesforce. Obecnie zajmuje się rozwojem biznesu, generowaniem leadów, organizowaniem wydarzeń biznesowych i szeroko pojętym marketingiem produktowym. Swoimi działaniami wspiera zespół handlowy Craftware w dotarciu do nowych klientów oraz budowaniu długofalowych relacji. Certyfikowany specjalista Pardot – narzędzia do automatyzacji marketingu B2B Salesforce.