Po pierwsze – chmura
System CRM integruje wiedzę o kliencie, pozyskaną z różnych etapów customer journey. W przypadku systemów chmurowych można mówić o globalizacji danych i dostępu do nich – w dosłownym tego słowa znaczeniu. Nieważne, czy informacje do systemu wprowadza osoba, która siedzi przy sąsiednim biurku, w sąsiednim pokoju, w oddziale firmy w innym kraju czy na innym kontynencie. Trafiają one do bazy i są od razu dostępne dla każdego upoważnionego do pracy z nimi użytkownika systemu. Nie jest potrzebna instalacja aplikacji na jego komputerze, wystarczy łącze internetowe i urządzenie z dostępem do sieci, aby móc pracować z danymi tu i teraz.
Po drugie – mobile
Mobilny CRM to znacznie więcej niż tylko możliwość dostępu do systemu w dowolnym momencie, z każdego miejsca. To przede wszystkim jednakowe doświadczenie użytkownika mobilnego, korzystającego z tych samych informacji, z którymi może pracować użytkownik desktopowej wersji systemu.
Ta funkcja jest kluczowa zwłaszcza dla handlowców, będących w bezpośrednim kontakcie z klientem. Dzięki niej mogą utrzymywać bieżącą, regularną komunikację z dotychczasowymi klientami, nie przegapiając przy tym nowych okazji biznesowych.
Co to znaczy – aktualne dane?
Warto zwrócić uwagę, że nawet najdoskonalszy CRM nie gwarantuje stuprocentowej aktualności informacji. System zadba o ich automatyczną aktualizację, przetwarzanie w czasie rzeczywistym. Aby tak się stało, muszą one zostać do niego wprowadzone, co – ważne, muszą to być dane poprawne. Choć systemy CRM posiadają funkcjonalności, ułatwiające wprowadzanie danych i ich weryfikację, to jednak wciąż wiele zależy od staranności pracownika.
Dostęp w dowolnym momencie, ale czy dla każdego?
Dla podkreślenia przydatności systemów CRM w obszarze udostępniania danych często używa się określeń: dostępne w dowolnym momencie, dla każdego użytkownika systemu. Obydwa oddają możliwości systemu, ale dosłowne traktowanie tego drugiego określenia byłoby dużym uproszczeniem. Chodzi bardziej o potencjalną możliwość, jaką daje CRM niż jej realne wykorzystanie, a sprowadza się to do udzielania uprawnień do konkretnych zasobów upoważnionym użytkownikom. Na czym polega budowanie uprawnień, pisaliśmy w artykule Jak budować model uprawnień w Salesforce?
Analiza danych – wyzwanie dashboardów
Bogactwo danych nie zawsze przekłada się na wartościową ich analizę. Zdarza się, że możliwości, jakie w tym obszarze daje CRM, nie są wykorzystywane. Powodem jest brak strategii pracy z danymi: nieumiejętność oceny, które z nich mogą mieć kluczowe znaczenie w podejmowaniu decyzji biznesowych, zwłaszcza finansowych, jak również nieznajomość narzędzi, ułatwiających analizę danych – głównie dashboardów. Jakie korzyści przynosi wykorzystanie dashboardów w analizie danych i jak pracować z tym narzędziem, wyjaśnimy w jednym z najbliższych artykułów.
- Expert in the Marketing Team
-
Od zawsze związana ze słowem pisanym – jako dziennikarz i redaktor w wydawnictwach prasowych. Od kilku lat copywriter w branży nowych technologii. Gdy nie pisze, uwielbia rozmawiać i poznawać ludzi. Zakochana w muzyce elektronicznej.