Jeśli jeszcze nie słyszeliście, czym są releases Salesforce, spieszę z informacją: trzy razy do roku Salesforce wprowadza zaktualizowane wersje swoich aplikacji, wzbogacone o nowe funkcjonalności oraz ulepszenia elementów, które wymagały poprawy. Zmiany wchodzą tego samego dnia (lub w ciągu dwóch dni) dla wszystkich użytkowników na całym świecie i w żaden sposób nie wpływają one na indywidualnie dopasowane procesy istniejące u klientów.
Jakie zmiany zaszły w ostatniej aktualizacji Salesforce? Poniżej znajdziecie subiektywny wybór najważniejszych nowości i poprawek.
Zmiany ogólne
- Łatwiejsze tworzenie wiadomości e-mail w automatyzacjach, dzięki możliwości skorzystania z przejrzystych szablonów Lightning Experience. (czytaj więcej)
- Więcej formatów dostępnych przy eksporcie raportów. (czytaj więcej)
- Możliwość tłumaczenia na język lokalny niestandardowych etykiet w Lightning App Builderze. (czytaj więcej)
- Zwiększono limit znaków z 255 do 510 w atrybucie Help Text dla pól standardowych i niestandardowych. (czytaj więcej)
- Ręczne udostępnianiu rekordów (manual sharing) jest teraz dostępne w Lightning Experience. Wcześniej należało przełączyć się na Salesforce Classic, aby nadać określonym użytkownikom i grupom użytkowników dostęp do rekordów. (czytaj więcej)
Sales Cloud
- Teraz można śledzić e-maile, które nie zostały dostarczone ze względu na tymczasowy błąd dostarczenia (soft bounce). Wcześniej śledzone były tylko maile, które nie były dostarczone ze względu na błędny adres, błędną domenę lub nieakceptowanie e maili przez dany serwer (hard bounce). (czytaj więcej)
Community Cloud
- Comunity Cloud zmienia nazwę na Experience Cloud. Community będzie od teraz nazywało się Site albo Experience Cloud site. W setupie pojawia się Digital Experiences, zastępując Communities. (czytaj więcej)
Kolejnej aktualizacji możemy spodziewać się latem – z ciekawością wypatrujemy, co Salesforce dla nas przygotuje.
Jeśli chcesz poznać szczegóły najnowszej aktualizacji Salesforce to zapraszamy do zapoznania się z dokumentację techniczną dostawcy.
- Product Marketing Manager
-
Od 4 lat związana z branżą IT oraz Salesforce. Obecnie zajmuje się rozwojem biznesu, generowaniem leadów, organizowaniem wydarzeń biznesowych i szeroko pojętym marketingiem produktowym. Swoimi działaniami wspiera zespół handlowy Craftware w dotarciu do nowych klientów oraz budowaniu długofalowych relacji. Certyfikowany specjalista Pardot – narzędzia do automatyzacji marketingu B2B Salesforce.