Salesforce CRM i Marketing Automation – dla kogo są nasze studia?

Skoro czytasz mój artykuł i planujesz doskonalić wiedzę o systemach CRM to wiesz, że rynek ten bardzo się rozwija i coraz więcej firm poszukuje specjalistów ds. automatyzacji marketingu. Mając wiedzę z tego obszaru, możesz skutecznie zaplanować swoją karierę i docelowo  zajmować się na przykład rozwojem wewnętrznych systemów CRM lub pracować jako konsultant dla klientów zewnętrznych. Kandydaci, którzy stawiają pierwsze kroki w tej dziedzinie, chętnie korzystają z programów stażowych, takich jak Akademia Craftware (właśnie zakończyła się 9. edycja, a 10. już wkrótce).

Jednak staż nie zawsze sprawdza się w przypadku osób, które mają już doświadczenie zawodowe w marketingu czy sprzedaży i często potrzebują uzupełnić wiedzę oraz zdobyć praktyczne umiejętności pracy z daną platformą do marketing automation. To właśnie do nich – i mam nadzieję, że do Ciebie – skierowane są studia podyplomowe Salesforce CRM i Marketing Automation na Akademii Leona Koźmińskiego. 

Prześledź ze mną, jak wygląda nauka i jaką wiedzę zdobędziesz jako absolwent naszej podyplomówki.

 

Na początek: kilka słów o kliencie

Dlaczego jako przedmiot studiów wybraliśmy akurat Platformę Salesforce? To proste: jest liderem rynku systemów CRM i stale pozyskuje nowych klientów, tworząc tym samym kolejne miejsca pracy. Studia trwają dwa semestry: łącznie to 180 godzin dydaktycznych, z czego 70% zajmują laboratoria i warsztaty. Tu słuchacze mają szansę wykorzystać w praktyce zdobytą wiedzę teoretyczną.

salesforce economy

Ale zanim to nastąpi, potrzebne jest wprowadzenie w temat: “na pierwszy ogień” idą podstawowe pojęcia ze świata systemów CRM i automatyzacji procesów marketingowych, takie jak prospekt, kontakt, lejek sprzedażowy itp. W świecie CRM wszystkie procesy toczą się wokół klienta, w kolejnej części bloku teoretycznego “przyglądamy się” więc klientowi: omawiamy jego cykl życia, od pozyskania, przez utrzymanie aż po rozwój relacji (oraz ewentualne odejście).

W następnym kroku skupiamy się na wartości życiowej klienta (ang. Customer Lifetime Value), która określa całkowity zysk, jaki może wygenerować klient. Słuchacze poznają różne metody szacowania tej wartości, pomocne w zdefiniowaniu procesu marketingowego i sprzedażowego w CRM. Stosując strategie CRM i marketing automation, można tę wartość maksymalizować. W jaki sposób? Tego również dowiesz się na naszych studiach w dalszej części wykładów. Wyjaśnimy Ci, na czym polega proces implementacji narzędzi CRM oraz marketing automation i jak może on przebiegać w przedsiębiorstwie. Dla jego zrozumienia istotne są takie pojęcia, jak stopa pozyskania czy stopa utrzymania klientów. Ta wiedza pomoże Ci w bardziej świadomy sposób wdrażać narzędzia w organizacji, a w efekcie – maksymalizować stopę zwrotu.

sales pipe line

Przechodzimy do chmury, czyli do praktyki.

Każdy słuchacz otrzymuje do dyspozycji indywidualne środowisko demonstracyjne, na którym będzie wykonywał ćwiczenia. Ten blok zajęć rozpoczyna się od ogólnego wprowadzenia do Platformy Salesforce, przedstawienia całego ekosystemu i poszczególnych produktów salesforce’owej chmury. Następnie… wracamy do klienta i jego cyklu życia, aby przenieść zdobytą wcześniej wiedzę teoretyczną w salesforce’owe realia. Omawiamy szczegółowo proces pozyskania klienta, rozpoczynając od profilowania, poprzez segmentację, pozyskiwanie selektywne, lead nurturing, aż po lejki sprzedażowe.

Kolejna część dotyczy utrzymania i rozwoju relacji z klientem: przedstawiamy typowy proces wsparcia i obsługi, wykorzystujący Salesforce Service Cloud. Słuchacze poznają rozmaite elementy konfiguracji, takie jak sprawy, kolejki, automatyzacje oraz różne kanały wsparcia – email, telefon, chat.

Jak zadbać o klienta? Pomagają w tym programy lojalnościowe, a w Salesforce pomaga w tym… Einstein, czyli nasza salesforce’owa sztuczna inteligencja. Jak zarządzać programem lojalnościowym, jakie techniki i “sztuczki” pomogą zachęcić klienta do kontynuowania współpracy? Salesforce Einstein będzie głównym bohaterem tego bloku zajęć i zostanie z nami na dłużej: w dalszej części zajęć pomoże nam odzyskać klientów. Przyjrzymy się zasadom i sposobom odzyskiwania klientów. Przedstawimy rozwiązanie Salesforce Einstein Discovery, które służy do analizy zachowań klientów. Einstein nauczy Was, jak reagować z wyprzedzeniem na negatywne sygnały i nie dać klientowi odejść do konkurencji 🙂

Przedostatni moduł zajęć omawia zarządzanie kampanią CRM oraz marketing wielokanałowy, prowadzony z pomocą Salesforce Marketing Cloud – narzędzia od Salesforce dla działań B2C. Słuchacze mogą zaprojektować własną kampanię w oparciu o przygotowany scenariusz biznesowy, a potem ją przeanalizować – jednym z elementów tego modułu jest raportowanie, metody badania rezultatów kampanii i budowania metryk.

Ostatnie zajęcia praktyczne skupiają się na studium przypadków z faktycznych wdrożeń, które przeprowadziliśmy u naszych klientów. Prezentujemy “od podstaw” proces implementacji CRM w małych i średnich przedsiębiorstwach, zarówno w firmach z sektora MSP, jak i w korporacjach. Na przykładzie naszych wdrożeń wyjaśnimy, jakie rozwiązania są preferowane przez klientów i jakie decyzje warto podejmować na etapie rozbudowy ekosystemu CRM.

A na koniec kilka słów o mnie.

Z Salesforce i Craftware związany jestem od 2016 roku. Jako Konsultant Salesforce wdrażam Sales Cloud oraz Service Cloud w organizacjach różnej wielkości z wielu branż. Prowadzę na Facebooku grupę Salesforce Polska, by wspierać i rozwijać polską społeczność pasjonatów SFDC.

Zapraszam na studia i na moje zajęcia: ich tematem jest utrzymanie i rozwój relacji z klientami. Przedstawię Wam pełen proces wsparcia i obsługi klienta w oparciu o Salesforce Service Cloud, a oprócz tego – rozmaite produkty dodatkowe, takie jak systemy CTI, które razem tworzą nowoczesne rozwiązanie dla biznesu.

Jeśli macie jakiekolwiek pytania lub chcecie porozmawiać o planie studiów, zapraszam do kontaktu: pgumiela@craftware.biz

Zapraszamy na studia!
Salesforce CRM i Marketing Automation
Autor
  • Paweł Gumiela
  • Senior Salesforce Consultant / Team Lead
  • Z Salesforce i Craftware związany od 2016 roku. Pracuje jako Konsultant Salesforce, wdrażając głównie Sales oraz Service Cloud dla przedsiębiorstw różnej wielkości. Doświadczenie wykładowcy zdobywa, prowadząc wewnętrzne szkolenia przygotowujące do certyfikatów Salesforce. W centrum kompetencyjnym opiekuje się zespołem Konsultantów Salesforce i stara się udzielać w polskiej społeczności SFDC, prowadząc na Facebooku grupę Salesforce Polska.

Opracowanie redakcyjne:
Ania Sawicka
Redakcja tekstu
Podobał Ci się mój artykuł?

Jeśli tak, zapraszam Cię do grona najlepiej poinformowanych czytelników bloga. Dołącz do naszego newslettera, a nie ominą Cię żadne nowości.