
Aegon to jedna z 10 największych firm ubezpieczeniowych na świecie. Oferuje ubezpieczenia na życie, produkty emerytalne i inwestycyjne. Grupa działa również w segmencie ubezpieczeń wypadkowych, uzupełniających ubezpieczeń zdrowotnych oraz ubezpieczeń majątkowych. Operuje w ponad 20 krajach, gdzie zatrudnia blisko 30 tys. pracowników.
W Polsce spółki z Grupy Aegon oferują ubezpieczenia na życie, programy oszczędnościowe oraz możliwość inwestowania i pomnażania kapitału, a także ubezpieczenia mienia. Działa też Otwarty Fundusz Emerytalny Aegon, który liczy ponad 927 tysięcy członków.
Wyzwanie
Standaryzacja procesów i wzrost efektywności handlowców
- Zauważono, że cele sprzedaży nie są wyznaczane w sposób uporządkowany i precyzyjny – nie odzwierciedlają rzeczywistego potencjału rynku,
- uznano za konieczne wprowadzenie standaryzacji procesu sprzedaży, tak aby wszystkie biura sprzedaży działały w jednolity sposób,
- zdecydowano zaadresować potrzebę optymalizacji systemu rejestracji i śledzenia okazji biznesowych,
- postanowiono wprowadzić specjalny status „Złotego Klienta” dla klientów korzystających ze wszystkich produktów i usług oferowanych przez Aegon,
- zdecydowano się na zwiększenie efektywności przedstawicieli handlowych poprzez lepszą organizację czasu pracy, m.in. dzięki współdzieleniu kalendarzy spotkań,
- dostrzeżono, że handlowcy muszą mieć nieskrępowany dostęp mobilny do systemu sprzedaży za pomocą smartfonów oraz tabletów,
- podkreślono potrzebę wprowadzenia widocznego i bezpiecznego systemu logowania się do systemu Sales Cloud dla agentów zewnętrznych.
Rozwiązanie
Chmurowy system sprzedaży w technologii Salesforce
- Wdrożenie objęło uruchomienie Raportu Salesforce Forecasting, pokazującego przebieg procesu sprzedaży w sposób umożliwiający zarządzanie za pomocą wskaźników właściwych dla metodologii lejka sprzedaży,
- wprowadzono nowy obiekt „Lead” jako podstawowy element definiowany w pierwszym etapie procesu sprzedaży,
- zastosowano funkcjonalność „Okazja Biznesowa”, która umożliwia monitorowanie terminów odnawialności polis i podejmowanie działań przeciwdziałających migracji klientów do innych towarzystw ubezpieczeniowych (anti-churn),
- wszystkie spotkania sprzedażowe – z klientami i z prospektami – są ewidencjonowane przez agentów we wspólnej aplikacji: Salesforce Calendare,
- zgodnie ze standardami bezpieczeństwa Grupy Aegon zalogowanie się agentów zewnętrznych do systemu wymaga dwupoziomowego uwierzytelnienia.
Korzyści
Optymalizacja procesu sprzedaży
- Wszystkie biura sprzedaży i osoby wspierające proces sprzedaży korzystają z jednej platformy – Sales Cloud,
- pomiar lejka sprzedażowego odbywa się przy użyciu jednego narzędzia obejmującego wszystkie etapy procesu sprzedaży,
- pełen cykl życia produktu ubezpieczeniowego – od leadu do terminu odnowienia polisy – jest monitorowany w jednym systemie, gdzie zgromadzone są wszystkie niezbędne wskaźniki,
- agenci zewnętrzni otrzymali narzędzie sprzedażowe, do którego mają dostęp z różnych urządzeń zewnętrznych, zgodnie z korporacyjnym standardem bezpieczeństwa (bez dostępu do wewnętrznej sieci VPN).
W ciągu ostatnich kilku lat zrealizowaliśmy wiele projektów dla firm ubezpieczeniowych oraz opartych na rozwiązaniu Salesforce Sales Cloud. W związku z tym w ramach programu partnerskiego Salesforce uzyskaliśmy status Specialist I dla branży Insurance oraz status Specialist II dla produktu Sales Cloud, co jest potwierdzeniem naszego ogromnego doświadczenia i wiedzy.
-
Zespół Craftware jest więcej niż profesjonalny. Dzięki ich otwartemu podejściu byliśmy w stanie znacząco skrócić czas implementacji i zastosować więcej niestandardowych rozwiązań niż początkowo myśleliśmy. Dobra robota!
Marcin ZawieruchaCRM Development Manager, Aegon