Czy w swojej organizacji korzystasz z Salesforce Sales Cloud lub Salesforce Service Cloud, posiadasz sieć sklepów lub oddziałów i potrzebujesz wdrożyć internetowy sklep B2B, który ułatwi firmie sprzedaż i obsługę zamówień? Zależy Ci na czasie i nie możesz czekać, aż programiści napiszą program spełniający Twoje oczekiwania? Wybierz sprawdzone  rozwiązanie e-commerce, które z sukcesem wykorzystują  inni – platformę B2B Commerce Cloud, zintegrowaną z Twoim środowiskiem Salesforce.

Dla kogo jest B2B Commerce Cloud?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, warto zadać sobie kilka pytań.

  • Czy Twoja firma posiada sieć partnerów, którzy kupują od Ciebie produkty?
  • Szukasz szybkiego sposobu na uruchomienie cyfrowego kanału sprzedaży B2B?
  • Zależy Ci na platformie, która pozwoli w łatwy i zintegrowany sposób zarządzać kontraktami wraz z katalogiem produktów i cen?
  • Szukasz rozwiązania wspierającego cross-selling i up-selling, co przełoży się na wzrost sprzedaży w Twojej firmie?

Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco, B2B Commerce Cloud jest rozwiązaniem dla Ciebie.

 

Jakie udogodnienia oferuje B2B Commerce Cloud?

W odróżnieniu od sprzedaży detalicznej online (Salesforce oferuje tu narzędzie B2C Commerce), sprzedaż hurtowa rządzi się innymi prawami. Salesforce B2B Commerce Cloud uwzględnia typowe wyzwania pojawiające się w tym obszarze. Z licznych udogodnień dostępnych na platformie najważniejsze to:

  • możliwość szybkiego uruchomienia sklepu online dla partnerów B2B, mogą to być sklepy lub oddziały Twojej firmy, składające u Ciebie zamówienia;
  • możliwość personalizacji produktów i wyglądu sklepu w zależności od tego, który partner dokonuje zakupów;
  • zoptymalizowany sposób obsługiwania małej liczby dużych zamówień (jest to jedna z głównych różnic względem obszaru B2C, który charakteryzuje się dużą ilością zamówień na pojedyncze produkty);
  • możliwość wyboru wielu języków – pomocne, jeżeli masz klientów w różnych krajach;
  • opcja ustalania cen produktów pod kątem klienta, z możliwością wprowadzania cenników w wielu walutach;
  • responsywność rozwiązania bez względu na to, czy korzystasz z telefonu, tabletu czy przeglądarki.

Łatwość obsługi, która jest efektem dostępnych na platformie funkcjonalności, przekłada się na korzyści dla Ciebie i dla Twoich klientów. Wiele czynności można wykonać prościej, sprawniej i szybciej – obie strony procesu sprzedaży oszczędzają na czasie.

 

Jak B2B Commerce Cloud wesprze Twoją sprzedaż?

Warto zwrócić uwagę na funkcjonalności ściśle związane z prowadzeniem działań sprzedażowych, dotarciem do klienta, zachęceniem go do zakupu.

Aby zwiększyć sprzedaż, możesz na przykład:

  • umieszczać banery promocyjne w łatwy i szybki sposób;
  • tworzyć powiązania pomiędzy oferowanymi produktami, żeby zachęcić klientów do zakupu innych produktów i wykorzystać potencjał cross-sellingu;
  • tworzyć zestawy produktów, których cena jest uzależniona od kupowanej ilości;
  • umieścić na głównej stronie produkt, który chcesz szybko sprzedać, wraz z limitowaną ilością kuponów rabatowych dla wybranych grup klientów;
  • połączyć sklep ze swoim systemem magazynowym i pokazywać tylko dostępne produkty.

Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że te – z pozoru drobne – udogodnienia, to w zasadzie niezbędnik w dzisiejszej sprzedaży.

 

B2B Commerce Cloud – aż tyle w standardzie

Jednym z czynników, decydujących o użyteczności platformy lub narzędzia do obsługi sklepu online B2B, jest kompleksowość. Dla Ciebie to zapewne również istotne kryterium wyboru. Być może na początek wystarczą podstawowe funkcjonalności, ale docelowo zawsze ważne jest, aby proces sprzedaży i obsługi był jak najbardziej komfortowy, zarówno dla Ciebie, jak i Twoich klientów.

Czasem za pełen komfort, czyli dodatkowe funkcjonalności, trzeba dodatkowo płacić. Salesforce oferuje je w standardzie. W przypadku Salesforce B2B Commerce Cloud “standard” nie oznacza minimum, ale zestaw funkcjonalności, umożliwiających przeprowadzenie procesu sprzedaży od początku do końca.

Co zatem dostajesz w standardzie?

  • Internetowy sklep B2B ze zintegrowanym panelem do logowania i zarządzania kontem dla każdego użytkownika.
  • Obsługę wielu języków i walut.
  • Obsługę koszyków sprzedażowych, do których możesz dodać tysiące produktów.
  • Możliwość łatwego ponawiania złożonych wcześniej skomplikowanych zamówień.
  • Spersonalizowany wygląd sklepu, dostosowany do klienta, który z niego korzysta.
  • Możliwość zarządzania ofertą produktów dla Twoich klientów.
  • Możliwość dodawania do sklepu zarówno prostych produktów, jak i produktów wariantowych składających się z poszczególnych pozycji.
  • Konfigurowalny panel produktu, w którym to Ty decydujesz, czy produkt może zostać kupiony osobno, czy tylko w pakiecie.
  • Cenniki przygotowane dla konkretnych klientów lub segmentów, w których się znajdują.
  • Zaawansowany moduł składania zamówień, w którym Twoi klienci mogą rozdzielać dostawę poszczególnych pozycji na wiele adresów i terminów dostarczenia.
  • Możliwość składania zamówień dla oddziałów bezpośrednio przez centralę.
  • Historię zamówień w jednym miejscu.
  • Wsparcie dla wielu rodzajów płatności, w tym karty kredytowej i zamówień przedpłaconych lub realizowanych na bazie zawartych kontraktów.

To długa lista. Ale mimo to może jest coś, czego na niej zabrakło, a bardzo tego potrzebujesz? W takim przypadku czekamy na kontakt. Dla nas w Craftware nie ma rzeczy niemożliwych. Opowiedz nam, jak wygląda Twój proces biznesowy, a my dostosujemy  rozwiązanie do Twoich oczekiwań.

A zatem – osiągniemy wspólnie sukces?

 

Jak powstało rozwiązanie?

B2B Commerce Cloud zostało zbudowane przez firmę CloudCraze jako niezależny pakiet (tzw. Managed Package)  na Platformie Salesforce Force.com. W 2018 roku Salesforce dokonał przejęcia firmy, jednocześnie powiększając swoje portfolio produktów e-commerce o e-narzędzie dla rynku B2B. Celem było dostarczenie zintegrowanego środowiska,  które pozwoli na zmianę sposobu, w jaki firmy kupują oraz sprzedają sobie towary i usługi, wykorzystując przy tym cyfrowy kanał sprzedaży.

Co istotne, wykorzystanie B2B Commerce Cloud czyni doświadczenia cyfrowe – spersonalizowanymi i podobnymi dla wszystkich konsumentów – w dowolnym czasie, w dowolnym miejscu, na dowolnym urządzeniu, z udziałem sprzedawcy lub bez niego. Fakt, że B2B Commerce Cloud zbudowano na Platformie Salesforce powoduje, że jej użytkownicy mogą to narzędzie w prosty sposób uruchomić i wdrożyć. Warto dodać, że mocno bazuje ono na Salesforce Community, co ułatwia prowadzenie działań sprzedażowych.

Autor
  • Łukasz Pałys
  • Salesforce Consultant
  • Konsultant Salesforce z siedmioletnim doświadczeniem, akredytowany B2B Commerce Administrator. Z branżą IT związany od 15  lat. Uczestniczył w projektach realizowanych dla klientów polskich i w środowisku międzynarodowym z sektorów automotive, production, retail. Od ponad roku bierze udział we wdrażaniu projektów w Craftware, pełniąc rolę analityka biznesowego i systemowego, konsultanta CRM i kierownika projektów.

Opracowanie redakcyjne:
Anna Sawicka
Korekta redakcyjna
Aleksandra Pasek
Korekta językowa
Podobał Ci się mój artykuł?

Jeśli tak, zapraszam Cię do grona najlepiej poinformowanych czytelników bloga. Dołącz do naszego newslettera, a nie ominą Cię żadne nowości.