Twój zespół sprzedaży pracuje korzystając z Salesforce Sales Cloud. Z kolei zespół marketingu prowadzi kampanie przy użyciu oddzielnych narzędzi. Jeśli marketing nadal zgaduje, co działa, które źródło jest najskuteczniejsze i co prowadzi do konwersji, to tracisz czas, leady i pieniądze.
Brak komunikacji.
Sales Cloud pomaga zespołowi sprzedaży szybciej finalizować transakcje. Ale ilu z tych potencjalnych klientów było zupełnie nowo pozyskanych, a którzy to powracający? Czy stracono jakieś leady, ponieważ nikt nie podjął dalszych działań, bo dział sprzedaży i marketingu pracują na oddzielnych systemach, na różnych danych i nie ma między nimi przepływu informacji.
Współpracowaliśmy z zespołami, które osiągają dobre wyniki sprzedaży, ale dział marketingu tworzy kampanie wysyłając ogólne wiadomości e-mail do przypadkowych leadów lub nie korzysta z żadnego narzędzia. Takie kampanie nie będą skuteczne, a klienci mogą się zniechęcić do marki z powodu braku spersonalizowanej komunikacji. W rezultacie dział sprzedaży musi wykonywać więcej pracy, a w dodatku traci szanse sprzedażowe. Zbyt kosztowne są sytuacje, gdy:
- Sprzedaż otrzymuje leady bez kontekstu.
- Marketing prowadzi kampanie bez informacji zwrotnej.
- Nikt nie wie, co faktycznie wpływa na konwersje.
Jeśli działania marketingu nie są połączone z danymi i działaniami działu sprzedaży prowadzonymi w Sales Cloud, tracisz wiele informacji niezbędnych, by wdrażać skuteczne kampanie i pozyskiwać kaloryczne leady. Gdy brakuje zharmonizowanych działań, nie widzisz:
- Kto angażuje się w treści przed zawarciem transakcji
- Które leady są gotowe do zakupu, a które nie
- Ile czasu naprawdę zajmuje rozgrzanie potencjalnego klienta
- Co dzieje się z leadem po odrzuceniu przez dział sprzedaży
Bez automatyzacji marketingu wszystko sprowadza się do zgadywania. Marketing i sprzedaż działają bez rozeznania lub marnują czas na docieranie do niewłaściwych osób.
Rozwiązanie jest proste. Marketing Cloud Account Engagement (Pardot) i Marketing Cloud Engagement współpracują z Sales Cloud. Nie musisz niczego przebudowywać, wystarczy połączyć elementy.
Dzięki automatyzacji marketingu zyskujesz:
- ustalony scoring i grading w systemie pozwala na to, że potencjalni klienci w miarę angażowania się w treści marketingowe są weryfikowani przez system
- przedstawiciele handlowi wiedzą, kiedy należy podjąć działania sprzedażowe, ponieważ informuje ich o tym system
- Follow-upy są automatyczne i dzięki temu niczego nie przeoczysz
- Działy sprzedaży i marketingu nie wchodzą sobie w drogę, a skutecznie współpracują
-
kompleksowy widok klienta
-
ocena i klasyfikacja leadów w jednym miejscu
-
ułożone procesy marketingu i sprzedaży
-
lepsze decyzje, szybsza konwersja

Nie potrzebujesz nowej strategii. Porozmawiajmy o tym, jak sprawić, by marketing działał w oparciu o to, co już masz – dane.