Czy próbujesz wdrożyć w swojej organizacji nowy system lub strategię i zmagasz się z problemami? Wprowadziłeś nowe rozwiązanie i borykasz się z niską adopcją wśród pracowników? Jeżeli tak, to nie jesteś sam. Około 70% zmian IT wdrażanych w organizacjach kończy się niepowodzeniem. Jakie są tego przyczyny? Najczęściej w takich projektach brakuje planowania procesu zaangażowania poszczególnych grup interesariuszy, co jest spowodowane niewystarczającym zrozumieniem wpływu zmiany na biznes. To pociąga za sobą niewłaściwą komunikację lub całkowity jej brak. Często nieudane projekty charakteryzują się brakiem regularnego mierzenia postępów oraz nieumiejętnością dostrzegania sukcesów.
Rozwiązaniem tych problemów i wynikających z nich konsekwencji może być właściwe zarządzanie zmianą. Change management nie tylko pomaga organizacji przejść zmianę i zwiększa szanse na sukces projektu. Pozwala również na zwiększenie zaangażowania zespołu projektowego i biznesu. Buduje świadomość korzyści wśród użytkowników i interesariuszy projektu.
-
Zminimalizuj ryzyko niepowodzenia
Ogranicz szansę na nieudane wdrożenie zmiany dzięki odpowiedniemu podejściu.
-
Zwiększ zaangażowanie swojego zespołu
Pomóż pracownikom zrozumieć proces zmian, co zmniejszy związane z nimi stres i niepokój.
-
Zwiększ świadomość użytkowników
Pokaż pracownikom możliwości, jakie niesie zmiana i zwiększ ich produktywność oraz morale.
-
Skuteczniej reaguj na wyzwania
Dzięki wdrożeniu odpowiednich procesów szybciej reaguj na nieprzewidziane problemy.
-
Umiejętności związane z zarządzaniem
Rola: Skuteczność w rozwiązywaniu problemów i poszukiwaniu odpowiednich zasobów.
Zadania:
- Planowanie,
- Analiza i zarządzanie ryzykiem,
- Zarządzanie zasobami,
- Kontrola osiągnięć.
-
Umiejętności związane z analizą i komunikacją
Rola: Bycie twarzą zespołu w oczach klienta, zrozumienie potrzeb i obaw biznesu.
Zadania:
- Analiza interesariuszy,
- Analiza wpływu zmiany,
- Identyfikowanie korzyści,
- Tworzenie merytorycznej treści,
- Komunikowanie postępu projektu.
-
Umiejętności językowe i redakcyjne
Rola: Dbałość o korzystny wizerunek zmiany, zapewnienie kompleksowej komunikacji
Zadania:
- Tworzenie treści komunikatów,
- Przygotowanie dokumentacji dla biznesu,
- Dbałość o jakość językową przekazu.
-
Umiejętności związane z promowaniem
Rola: Dbałość o spójność przekazu, łatwość w dostosowaniu słownictwa do odbiorcy
Zadania:
- Identyfikacja kanałów informacyjnych,
- Definiowanie strategii komunikacji,
- Planowanie przekazu,
- Tworzenie grafik, animacji, filmów.
-
Doświadczenie
Posiadamy doświadczenie w zarządzaniu zmianą.
-
Szeroki zakres kompetencji
Posiadamy wszystkie niezbędne kompetencje: PM, BA, TW oraz specjalistów od marketingu.
-
Holistyczne podejście
Pomożemy Ci przejść przez wszystkie etapy wdrażania zmiany – od planowania po realizację.
-
Dostęp do odpowiednich narzędzi
Znamy oraz korzystamy z odpowiednich narzędzi oraz sprawdzonych metodologii.