CRM w chmurze - czy to bezpieczne?

CRM w chmurze - czy to bezpieczne?

Zarządzanie danymi klientów w chmurze pozwala nam na dostęp do plików z niemalże każdego miejsca na Ziemi, bez obaw o utratę ważnych kontaktów czy projektów. Dzięki niemu możemy też zadbać o relacje z klientami, poznać ich potrzeby i na bieżąco proponować nowe rozwiązania.

Nie są to jednak jedyne zalety korzystania z chmur danych. CRM ułatwia też komunikację w zespole i pozwala przejrzyście zaplanować schemat działania w poszczególnych zadaniach.

Korzystanie z tzw. chmur, czyli cloud computing, stało się codziennością. W dobie pełnej automatyzacji już nawet nie zwracamy uwagi na to, że cały czas pracujemy online.

Od narzędzi, z których korzystamy, oczekujemy jedynie sprawnego działania i spełniania określonych warunków. Powinny być szybkie, szeroko dostępne, bezpieczne i dopasowane do potrzeb firmy, także tych finansowych.

Jak to wygląda w praktyce? Pracując w chmurze, korzystamy przez internet z czegoś, co fizycznie jest dostępne na serwerach dostawcy usługi. Mamy tu na myśli magazynowanie danych lub nawet całych systemów aplikacji.

Czy firmy są otwarte na tego typu oprogramowanie? Badanie IDC wykazało, że już w 2016 roku, zaufanie do systemu CRM w chmurze znacznie wzrosło. Zaczęło bowiem z niego korzystać blisko 61% więcej firm niż w poprzednich latach.

Tendencja wzrostowa się utrzymuje. Na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących podobne usługi, a rozwiązania technologiczne mające poprawić efektywności biznesu są nieustannie rozwijane.

Czy dane w chmurach są bezpieczne?

Pełne bezpieczeństwo danych

Korzyści z przetrzymywania danych w chmurze? Możemy analizować, edytować i przekazywać je o każdej porze, w każdym miejscu i z udziałem wielu osób jednocześnie.

W związku z tym, że nie mamy do tych plików fizycznego dostępu, niekiedy obawiamy się czy jest to stuprocentowo bezpieczne. Przeważnie to największa bariera, która powstrzymuje nas przed maksymalną automatyzacją działań firmy.

 

Jeśli i Ty masz podobne obawy, nie jesteś odosobnionym przypadkiem. Jak podaje Forrester Research, troska o bezpieczeństwo jest najczęstszą przyczyną podchodzenia do cloud computingu z dystansem.

Jednak czy te obawy są uzasadnione? Zdecydowanie nie.

Przechowując dane w chmurach, zapewniamy im większe bezpieczeństwo niż podczas przetrzymywania na nośnikach fizycznych!

W razie nagłej awarii sprzętu zostajemy pozbawieni wszelkich informacji, plików i materiałów. W przypadku korzystania z chmur danych, sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Nawet jeśli sprzęt zostanie uszkodzony, to Twoje dane będą bezpieczne.

A co z atakami hakerskimi? Spokojnie. Dostawcy chmury posiadają zarówno wiedzę, jak i środki inwestycyjne służące do utrzymania i rozwijania zabezpieczeń oraz zatrudniania specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa. Przekłada się to na nieustannie rosnące zaufanie do tego rozwiązania.

Z raportu opublikowanego w lutym 2018 roku przez McKinsey (“Making a secure transition to the public cloud”) wynika, że ponad połowa respondentów wierzy, że ich dane są bezpieczne.  Ta wiara jest jak najbardziej uzasadniona.

Czy jest się czego obawiać?

Jak zatem widzisz, nie ma się czym martwić. Jeśli jednak nadal masz obawy, zastanów się nad zaletami, jakie daje Ci to rozwiązanie.

Możesz korzystać z wielu narzędzi i aplikacji bez konieczności instalacji. Jedyne czego potrzebujesz, to dostęp do internetu. Dzięki korzystaniu z chmury nie obciążasz też sprzętów ilością przechowywanych plików, co skutkuje mniejszą podatnością na awarie i uszkodzenia. Nie musisz się też obawiać, że Twoje dane trafią w niepowołane ręce. Możesz je w prosty sposób zabezpieczyć, uniemożliwiając tym samym dostęp osobom postronnym.

Co najważniejsze, jesteś w stanie przygotować się na wszelkie ewentualne zdarzenia losowe. Wystarczy, że utworzysz kopie zapasowe swoich danych.

Jakie zalety ma CRM w chmurze?

Łatwy dostęp i wygoda

Korzystając z CRMu w chmurze masz łatwy dostęp do danych o klientach, historii kontaktów, preferencji zakupowych i innych informacji, niezależnie od tego, gdzie akurat się znajdujesz.

Możesz z łatwością przekazywać je innym zespołom, analizować i wyciągać wnioski z gotowych raportów. Nie musisz niczego przygotowywać, system zrobi to za Ciebie. A to oczywiście przełoży się na większą efektywność prowadzonych działań.

Innoppl Technologies wykazało że 65% firm, które używają mobilnych CRMów osiągają lub przekraczają wyniki sprzedaży. W przypadku firm, które nie korzystają z tych rozwiązań, tylko 22% udaje się osiągnąć sukces.

Niższe koszty zakupu i użytkowania systemu

W związku z tym, że technologia chmury oparta jest o zasoby IT, które “wynajmujesz” od dostawcy, jest relatywnie tańsza od tradycyjnych, stacjonarnych sposobów. Nie martwisz się, że Twoje oprogramowanie się starzeje i będziesz musiał wymienić system na nowy. Twój dostawca cały czas inwestuje w rozwój i oferuje funkcjonalności oparte na najnowszych technologiach. Tak robi Salesforce, który do swojej platformy najpierw dodał dostęp mobilny, potem IoT (Internet of Things) i Sztuczną Inteligencję.

Ty musisz postarać się jedynie o odpowiednią jakość internetu oraz dopasowanie wewnętrznych procedur informatycznych do konkretnych rozwiązań.

Koszt usługi zależy w dużej mierze od Twoich potrzeb. Dokładnie je przeanalizuj, skontaktuj się z wybranym dostawcą i omów swoje potrzeby. Dopiero po tym podejmij decyzję. Jeśli prowadzisz małą firmę, w zupełności wystarczy Ci pakiet podstawowy oferowany przez różne narzędzia. W przypadku dużych organizacji i korporacji lepszym rozwiązaniem będzie bardziej zaawansowany system.

Realny wpływ na środowisko naturalne

Mobilne systemy CRM wpisują się również w globalny trend troski o nasza planetę. Dzięki dostarczaniu wirtualnych usług i narzędzi, zmniejsza się ilość materiałów biurowych i opakowań. Koniec z papierowymi teczkami i nadmiernym wykorzystywaniem drukarki. Zmniejszają się też koszty zakupu i przechowywania fizycznych nośników danych.

Zebranie wszystkich kontaktów

Wyobraź sobie, że musisz pilnie napisać odpowiedź na maila, wykorzystując kluczowe dane finansowe. Niestety ma je osoba, której numeru nie masz zapisanego w telefonie. Miałeś takie sytuacje, prawda?

CRM w chmurze daje Ci dostęp do zasobów firmy gdziekolwiek jesteś. Dotrzesz do nich korzystając z laptopa, komórki czy tabletu. Tak jak pisaliśmy, jedyne czego potrzebujesz to internet. Ty i Twoi współpracownicy możecie korzystać ze scentralizowanej bazy danych o klientach i historii kontaktów w dowolnym momencie.

Jak pokazują badania Software Advice, 48% użytkowników systemów CRM korzysta z nich na smartfonach, a 45% na tabletach. Dodatkowo 49% przepytanych osób używa w pracy co najmniej 3 urządzeń.

Efektywne zarządzanie zasobami

Elastyczny, dostosowany do potrzeb dostęp do danych jest jedną z głównych potrzeb dotyczących efektywnego zarządzania zasobami. Dzięki zastosowaniu CRM w chmurze jesteśmy w stanie szybko zebrać potrzebne informacje i wykorzystać je. Dodatkowo dobrze skonstruowane systemy CRM mają rozbudowaną ofertę wewnętrznych aplikacji i narzędzi, pomocnych np. podczas analizy liczby pozyskanych leadów.

Polecany CRM w chmurze

Jeśli Twoja firma w jakikolwiek sposób zajmuje się obsługą klienta, mamy dla Ciebie narzędzie, które idealnie dopasuje się do Twoich potrzeb. Platforma Salesforce to nowatorskie rozwiązanie automatyzujące procesy biznesowe.

Salesforce jest polecane zarówno dla małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw. Dzięki liczbie ponad 3500 aplikacji możesz dostosować platformę do swoich potrzeb. Będzie ona rosła razem z Twoja firmą. Dzięki wdrożeniu tego rozwiązania firmy zwiększyły sprzedaż o średnio 25%, a ROI aż o 70%.

Pracując z Salesforce Twoje dane są bezpieczne. Przez zastosowanie rozwiązań chmurowych zaszyfrowane dane przechowywane są z wieloma kopiami bezpieczeństwa. Serwery platformy znajdują się w Ameryce, Azji i w granicach Uni Europejskiej. Dostęp do Twoich zasobów chroniony jest również m.in. przez podwójne zabezpieczenie przy logowaniu i ograniczenie logowania po konkretnym IP, np. z biura.

Co konkretnie zyskasz? Jedno narzędzie do kontrolowania całego procesu sprzedaży. Dotyczy to nawet tych długich, rozbudowanych i skomplikowanych. Salesforce ułatwia obsługę dzięki wielu automatyzacjom np. rekomendując kolejne działania sprzedawcom. Oferty możesz generować na podstawie szablonów. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!

Podsumowanie

Mając na uwadze ilość zastosowań modelu chmury w IT i biznesie, trudno sobie wyobrazić, że najbliższa przyszłość jest inna. W sierpniu 2017 r. Forbes napisał, że w ciągu 15 miesięcy 80% wszystkich budżetów związanych z IT będzie dotyczyło chmury.

 

Nawet jeśli pojawiają się obawy dotyczące bezpieczeństwa systemu, to równolegle rozwija się zaawansowana gałąź dotycząca ochrony danych w rozwiązaniach chmurowych. Dotyczy to również systemów CRM. Nic nie wskazuje na to, żeby nasze dane były zagrożone.

Nowoczesne biznesy dzięki CRM i chmurze zwiększają swoje przychody. Według Insight Technology Group jest to nawet 42% więcej. Warto stanąć po tej samej stronie.

Jeśli będziesz mieć jakieś pytania dotyczące tego tematu, skontaktuj się z nami. Wierzymy, że nasze rady i podpowiedzi rozwieją Twoje wątpliwości.