Budowanie relacji z klientem przez Linkedin

Budowanie relacji z klientem przez Linkedin

Linkedin - globalna platforma dla profesjonalistów, która w Polsce w obiegowej opinii uważana jest za wirtualne CV. Wchodzisz, uzupełniasz swój profil i wychodzisz. Wracasz tylko, gdy chcesz zmienić pracę i musisz go zaktualizować.

Czy tak jest w istocie? Zdecydowanie nie.

Jakie korzyści wynikają z połączenia systemu CRM z LinkedIn?

Najnowsze dane o Linkedin mówią, że portal skupia 546 milionów użytkowników w ponad 200 krajach. Dzięki narzędziom, które dostarcza (oraz połączeniu z CRM) możesz pozyskiwać nowe szanse handlowe i budować relacje z potencjalnymi klientami.

Pozyskanie wartościowych kontaktów

W 2014 roku LinkedIn uruchomił Sales Navigator. Jest to narzędzie do kontaktowania sprzedawców z potencjalnymi klientami. Dzięki połączeniu Twojego systemu CRM z LinkedIn za pomocą Sales Navigatora pozyskasz leady, na których Ci zależy – wystarczy, że określisz kryteria, a system przeczesze bazę i zwróci listę oczekiwanych wyników.

Myślisz, że to niepopularne rozwiązanie? To co powiesz na to, że korzystają z tego np. drużyny NBA? Pracownicy Sacramento Kings przyznali, że kontakty pozyskane dzięki LinkedIn są 3-2 razy bardziej wartościowe od tych zdobytych z innych źródeł.

W czym Sales Navigator jest lepszy od zwykłego przeczesywania wyszukiwarki portalu? Ma kilka funkcji, które ułatwiają kwalifikację leada. Przykładowo:

  • rekomenduje leady pod względem preferencji sprzedażowych, historii sprzedaży i interakcji z potencjalnymi klientami,
  • wskazuje m.in. potencjalnych klientów podobnych do zapisanych wcześniej użytkowników LinkedIn.

Tworzenie grupy potencjalnych konsumentów

Linkedin pozwala analizować dane, które zbierzesz z profili użytkowników. Zarówno z pomocą jego systemu reklamowego, jak również Sales Navigatora właśnie możesz na przykład tworzyć różne grupy docelowe. Co możesz zrobić? Stworzyć bazę w oparciu o:

  • stanowiska w firmie,
  • konkretne umiejętności wymienione w profilu,
  • doświadczenie zawodowe (lata pracy, itd.)

Każda informacja zawarta w profilu może się stać podstawą do targetowania komunikatów. To pozwoli lepiej dopasować ofertę. Da to szansę sztucznej inteligencji naszego systemu CRM (Salesforce Einstein) na określenie, które leady są najbardziej perspektywiczne.

Brzmi zbyt pięknie? Wspomniana wcześniej koszykarska drużyna Sacramento Kings dzięki wdrożeniu Sales Navigatora i dopasowaniu oferty sprzedała o 50% więcej biletów na mecze niż zakładał plan.

Mamy coś dla Ciebie

Zostaw nam kontakt do siebie, a otrzymasz poradnik "Jak rozpocząć działania reklamowe na LinkedIn".

Za chwilę otrzymasz link do pobrania materiału. Udanej lektury!

Opracowanie zaawansowanej bazy danych

LinkedIn posiada w swoich zasobach dane ponad pół miliarda użytkowników. Każdy z nich ma średnio 400 kontaktów. To daje platformie ogromną przewagę nad innymi mediami społecznościowymi w generowaniu leadów dla B2B. Wg Kissmetrics aż 80% z nich pochodzi właśnie z LinkedIn.

Wystarczy dobrze wykorzystać te dane, np. poprzez przesiewanie potrzebnych informacji i gromadzenie ich w bazie danych Twojego systemu CRM.

Dzięki widgetom łączącym LinkedIn i Sales Navigatora z systemem CRM możesz wyszukiwać punktów wspólnych między Tobą i Twoimi konsumentami. Pisząc wiadomość, będziesz mieć dostęp np. do historii poprzednich kontaktów z daną osobą czy jej dotychczasowej zawodowej ścieżki.

Dodatkowo narzędzie TeamLink pozwala pracować na sieci kontaktów Twojego zespołu w LinkedIn. Ma to znaczenie w zbieraniu informacji i określaniu optymalnej ścieżki dotarcia do konkretnego klienta lub grupy odbiorców.

W końcu personalizacja kontaktu jest najważniejsza na początkowym etapie budowania relacji. Wiadomość, która wygląda na wysyłkę masową tylko wkurzy odbiorcę. Dane z CRM pozwolą Ci popisać się wiedzą na temat swojego rozmówcy.

Automatyczne aktualizacje

Dzięki połączeniu Twojego systemu CRM z LinkedIn kontakty będa aktualizowały się automatycznie. Zapewnia to CRM Sync wbudowany w Sales Navigatora. Nie musisz się więc martwić, że Twój zespół będzie pracował na różnych danych dotyczących leadów i pobierał dane z nieaktualnych profili. Koniec z brakiem bieżących danych kontaktowych!

Tworzenie statystyk

Dane z Sales Navigatora wzbogacą Twoje dane w CRM, a dzięki temu analiza będzie dokładniejsza.  Informacje z LinkedIn mogą zawierać np. ilość wysłanych wiadomości dzięki InMail.

Dzięki temu komunikacja przestaje być rozproszona. W pracy nowoczesnego handlowca jednym z głównych problemów jest zapanowanie nad kanałami komunikacji. W końcu klienci są wszędzie i rozmawiają z nami wszędzie: na Facebooku, na Twitterze, Messengerze czy Linkedinie właśnie.

Połączenie CRM z Linkedinem pomoże wciągnąć dane o wysyłanych InMailach – czyli Linkedinowych wiadomościach – bezpośrednio do systemu. Dzięki temu nic nie umknie uwadze Twoich pracowników.

Zbieranie i analizowanie statystyk z Sales Navigatora pomoże określić ROI z działań na Linkedinie. Czarno na białym zobaczysz liczbę sprzedaży, określisz jakość leadów i zaplanujesz kolejne działania. Statystyki są aktualizowane codziennie o północy.

Salesforce i Linkedin - partnerzy idealni

Klienci oczekują inteligentnego podejścia do sprzedaży i budowania relacji. Aż 80% z nich ma nadzieję, że produkty, które są im proponowane przez sprzedawców będą dopasowane do potrzeb. Nie da się tego zrobić bez zebrania odpowiednich informacji i ich analizy.

Implementacja Sales Navigatora od LinkedIn na platformie Salesforce jest sprawdzonym rozwiązaniem, które pozwoli lepiej poznać ich potrzeby.

Wracając zaś do obiegowej opinii na temat Linkedina: to nieprawda, że na tym portalu nie ma ruchu i aktywności. Codziennie jest tam publikowanych ponad 100 tysięcy artykułów branżowych. A nie mówimy nawet o zwykłych aktualizacjach statusów!

Jeżeli zaś chodzi o samo nawiązywanie relacji, 80% użytkowników Linkedina uważa, że pozyskane tu kontakty są kluczowe dla rozwoju kariery.

Skoro tak mówią sami użytkownicy, to czas zacząć się z nimi kontaktować.

 

Jeżeli potrzebujesz rady, jak skutecznie zarządzać relacjami z klientem przy pomocy systemu CRM odezwij się do nas. Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania.