Po co robić backup?
Odzyskiwanie danych za pomocą Salesforce Data Recovery jest nie tylko niezwykle czasochłonne, ale także bardzo drogie. Dlatego też ważne jest, aby pamiętać, że „wbudowany” backup Salesforce nie do końca służy do robienia kopii naszych danych i jego celem nie jest łatwe ich odzyskanie w razie błędów czy awarii.
W związku z powyższym, brak własnego backupu stanowi bardzo duże i zupełnie nieuzasadnione ryzyko. Nawet najlepszym zdarzają się błędy, które skutkują modyfikacją dużej ilości danych, czy nawet ich utratą. Kilka nierozważnych kroków lub zupełnie niezależne zdarzenie może spowodować, że nasz biznes straci dane swoich klientów albo bazę danych, która jest główną wartością dodaną do produktu. Doświadczenie pokazuje, że w takich sytuacjach kombinacja ctrl + Z nie jest skuteczna. Zdecydowanie więc nie ruszaj niczego w bazie danych, która nie posiada solidnego backupu.
Co warto backupować?
Wiadomo że dane należy backup’ować, ale jakie dane? W tym miejscu warto przypomnieć różnicę między danymi (data), a metadanymi (metadata).
Dane to wszystkie „suche” informacje w naszej bazie danych, na przykład: nazwy, kontakty, daty, wartości – czyli wszystko to, co możemy nazwać rekordami. Do tej grupy zaliczają się także custom objects.
Natomiast metadata to pochodne dotyczące ustawień konfiguracji, layoutów, raportów, dashboard’ów.
Dla pełnego bezpieczeństwa backup powinien obejmować zarówno dane, jak i metadane, ponieważ tak samo łatwo jest popełnić błąd przy modyfikacji danych, jak przy zmianie ustawień dotyczących konfiguracji.
Rodzaje dostępnych narzędzi
Na rynku dostępne są zarówno produkty natywne Salesforce, jak i narzędzia dostarczane przez zewnętrznych producentów. Narzędzia natywne Salesforce mają to do siebie, że nie ma jednego, obejmującego tylko element backup baz danych. Dodatkowo ich cena sugeruje, że są to rozwiązania przeznaczone raczej dla największych firm, mających ogromne ilości danych.
Jeżeli wybieramy narzędzie do backupu warto pomyśleć, gdzie nasze dane mają trafić.
Do czego jeszcze może służyć backup?
Jeżeli nasze dane są backupowane w krótkim interwale czasowym oraz trafiają do relacyjnej bazy danych (Oracle, Postgressql), możemy nie tylko przechowywać te dane, ale także generować raporty czy zapytania, które nie są łatwo dostępne z poziomu Salesforce.
Mając dane w „klasycznej” formie w bazie relacyjnej, wykonywanie operacji na tych danych staje się zdecydowanie łatwiejsze. Ponadto nie ryzykujemy utraty lub nieodwracalnej zmiany danych. Dlatego taki model świetnie nadaje się do implementacji narzędzi typu Business Intelligence do naszych danych.
Connectico czyli nowy standard backupu
Connectico to narzędzie stworzone przez Craftware – Platynowego Partnera Salesforce, specjalizującego się we wdrożeniach biznesowych oraz rozwoju platformy Salesforce.
W oparciu o nasze doświadczenie oraz potrzeby klientów, zbudowaliśmy rozwiązanie, które prócz funkcji tradycyjnego backupu danych oraz metadanych, automatycznie synchronizuje zmiany w strukturze danych Salesforce. W praktyce oznacza to znaczną oszczędność czasu, potrzebnego na przemapowanie docelowej bazy danych. W przypadku wielu innych rozwiązań mapowanie jest niezbędne, by schemat danych pasował do bazy w Salesforce, co z kolei jest niezbędne do skutecznego importu danych.
Connectico rozwiązuje opisany problem, automatycznie odwzorowując strukturę danych Salesforce w bazie relacyjnej. Dodatkowo posiada funkcję scheduling, czyli automatycznego importu danych w wyznaczonym czasie.
Connectico zapewnia tym samym możliwość jednorazowego połączenia bazy danych, ustawienia synchronizacji np. codziennie o 12:00 i… to wszystko, co trzeba zrobić, by codziennie mieć dostęp do kopii danych, do których można podpiąć narzędzia analityczne.
Jak to zrobić?
Aktywacja i konfiguracja Connectico zajmuje około 2 minut.
Wystarczy:
- Wejść na stronę www.getconnectico.com.
- Wybrać najkorzystniejszą ofertę i założyć konto.
- Następnie Connectico umożliwia podłączenie środowiska Salesforce.
- Wybieramy docelowe bazy danych oraz obiekty Salesforce które chcemy pobrać (opcjonalnie możemy włączyć funkcję scheduling na automatyczną egzekucję synchronizacji).
- Jeżeli nie włączyliśmy opcji scheduling, możemy uruchomić task ręcznie na zakładce task.
To wszystko, następnie możesz wykonywać dalsze operacje na swoich bazach!
Jesteś zainteresowany Connectico?
By dowiedzieć się więcej o naszej aplikacji, zajrzyj na stronę www.getconnectico.com
- Senior Project Manager / Project Management Team Leader
-
Project Management Team Leader. Zajmuje się zarządzaniem projektami od 2013 roku. Swoje doświadczenie zdobywał w dużych korporacjach, startupach oraz organizacjach pozarządowych (NGOs), pełnił m.in. rolę Project Managera, Program Managera, PMO, Lidera Zespołu, Scrum Mastera, Delivery Managera oraz Management Consultanta.
Absolwent Prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, posiadacz certyfikacji m.i. PMI Project Management Professional (PMP), uczestnik oraz prowadzący wielu szkoleń z zakresu transformacji cyfrowej i zarządzania projektami.
W pracy ceni znajomość metodycznych podejść oraz umiejętność dostosowania teorii do praktyki.