Możliwości retail media – jak wykorzystać je w Twojej firmie?
  • Sushi Soul | Fort Piłsudskiego 1 | Warszawa
  • 10/10/2024
  • 17:00 - 22:00
  • WYDARZENIE BEZPŁATNE

Retail media to sposób na dodatkowe przychody z wyższą marżą

Retail media są najszybciej rozwijającą się kategorią reklamową, ponieważ reklamodawcy coraz lepiej rozumieją wartość first-party data, czyli danych, które zbierają o swoich klientach. Retail media stanowią już 11% globalnych wydatków na reklamę i szacuje się, że do 2026 r. wzrośną do 25 mld euro w samej Europie, i to przy znacznych marżach.

Jako przykład warto wspomnieć jedną ze znanych firm posiadających sieć sklepów spożywczych, która poprzez retail media zapewnia 0,5% całkowitych przychodów i przyczynia się do 10% całkowitego zysku.

Retail media to sposób na dodatkowe przychody z wyższą marżą

Technologia Retail Media może znacznie zwiększyć przychody w obszarze retail, zapewniając odpowiednią infrastrukturę i narzędzia potrzebne do zarządzania, analizowania i optymalizacji działań reklamowych. Sprzedawcy detaliczni mogą testować, zarządzać i monitorować nowe formaty i kanały reklamowe oraz strategie, co umożliwia szybkie wdrażanie innowacji i dostosowywanie do zmieniających się warunków rynkowych.

Retail media to szansa dla firm, które dysponują wysokiej jakości danymi o swoich klientach oraz technologią, pozwalającą wdrożyć to, co Boston Consulting Group określa mianem Retail Media 3.0.

Charakterystyka Retail Media 3.0:

  • Maksymalizuje wykorzystanie first-party data, oferując markom dogłębną analizę zachowań klientów.
  • Pełna integracja omnichannel – łączy doświadczenia cyfrowe i sklepowe, pozwalając markom na zaangażowanie konsumentów w różnych punktach styku, zarówno online jak i w sklepach stacjonarnych.
  • Programmatic buying, raportowanie w czasie rzeczywistym oraz szczegółowe metryki wydajności reklam, porównywalne z gigantami medialnymi, takimi jak Google czy Meta.
  • Sprzedawcy i marki rozwijają strategiczne partnerstwa oparte na dzieleniu się danymi i wspólnych celach, z naciskiem na długoterminowy wpływ na biznes, a nie tylko na wyniki marketingowe.
Dlaczego warto wziąć udział?

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z retail media, czy też chcesz udoskonalić strategie w Twojej organizacji, przyjdź i poznaj rozwiązania, których potrzebujesz, aby utrzymywać przewagę w branży detalicznej. Nasi eksperci i goście specjalni podzielą się swoją wiedzą i pokażą, jakie kroki możesz podjąć, by zwiększyć przychody w Twojej firmie. Podczas spotkania pokażemy też case study firm korzystających z technologii retail media.

  • Jak zacząć wykorzystywać retail media w swojej firmie i zwiększyć przychody z technologii sprzedaży mediów?
  • Jak tworzyć i sprzedawać ad inventory?
  • Jak poukładać procesy sprzedaży mediów, kampanie i ich realizację?
  • Jak monitorować postępy i zbierać cenne insighty?

Weź udział w wydarzeniu, zdobądź praktyczną wiedzę i zacznij wykorzystywać retail redia również w Twojej firmie. Nie możesz tego przegapić!

Dowiedz się, jak wykorzystywać retail media w Twojej organizacji
Agenda spotkania
  • 17:00 - 17:15

    Jakub Poznański | Craftware

    Piotr Lempkowski | Salesforce

    Predrag Ristić | SAS Institiute

  • 17:15 - 17:45

    Piotr Lempkowski | Salesforce

    Predrag Ristić | SAS Institiute

  • 17:45 - 18:15

    Gość specjalny z branży retail media

Poznaj prelegentów

Pierwsze 8 lat doświadczenia zbierał w największych polskich agencjach reklamowych przy obsłudze największych marek polskich i międzynarodowych klientów. Obecnie piąty rok pracuje w ekosystemie Salesforce, najpierw jako lider praktyki Marketing Technology, a teraz Head of Growth w Craftware. Adwokat podejścia konsultingowego do zmiany w organizacji. Doradza jak najlepiej wykorzystać szanse w relacji z końcowymi klientami i zajmuje się projektowaniem rozwiązań w ekosystemie Salesforce jako architekt biznesowy.

Jakub Poznański
Head of Growth | Craftware

Wspiera firmy w ich cyfrowej transformacji dzięki rozwiązaniom Salesforce opartym na Data+AI w marketingu, sprzedaży, e-commerce, usługach i analityce.
Od 2012 roku zajmuje się sprzedażą i rozwojem biznesu w obszarze rozwiązań IT SaaS/cloud, działając na rynkach międzynarodowych i lokalnych.

Piotr Lempkowski
Salesforce Retail Lead dla organizacji z sektora enterprise w Polsce

Dzięki ponad 17-letniemu doświadczeniu w dziedzinie technologii i marketingu cyfrowego, Predrag Ristic odgrywa kluczową rolę w prowadzeniu klientów przez kompleksowe strategie marketingu cyfrowego w SAS. Jego bogate doświadczenie, w tym poprzednie stanowisko międzynarodowego menedżera biznesowego w Seznam, zapewnia mu głębokie zrozumienie globalnej dynamiki biznesowej i najnowocześniejszych rozwiązań cyfrowych.

Predrag Ristic
MarTech & AdTech Strategy Advisor | SAS
Poznaj organizatorów
  • Craftware to doświadczonym dostawca usług transformacji cyfrowej, partner w zakresie doradztwa technologicznego. Od dziesięciu lat partner Salesforce w Polsce. Craftware jest również złotym partnerem UiPath od 2019 roku i od 2020 roku Partnerem Serwisowym Veeva Comercial Cloud.

  • Salesforce to wiodąca platforma do zarządzania relacjami z klientami (CRM). Od ponad 25 lat Salesforce dostarcza oprogramowanie chmurowe oraz kompleksowy pakiet aplikacji skoncentrowanych na wspieraniu działów sprzedaży, obsługi klienta, marketingu. Salesforce opiera swoją platformę o  sztuczną inteligencję o nazwie Einstein, która pozwala na integracje danych z różnych źródeł oraz intensywnie współpracuje z siecią partnerów, którzy wdrażają rozwiązania technologiczne

  • SAS jest liderem rynku danych i sztucznej inteligencji. Dzięki innowacyjnemu oprogramowaniu i profesjonalnym usługom wspiera firmy i instytucje w przekształcaniu danych w wiedzę,  aby podejmować trafne decyzje i szybko reagować na zachodzące zmiany. Platforma SAS Viya zapewnia kompleksowy zestaw zaawansowanych narzędzi, w tym techniki uczenia maszynowego, uczenia głębokiego, rozpoznawania obrazów, prognozowania, optymalizacji, jest zintegrowana z językami open source i dostępna w chmurze.

Miejsce wydarzenia

Sushi Soul

Fort Piłsudskiego 1

02-704 Warszawa

Retail napędzany danymi: technologia, która zwiększa sprzedaż i lojalność klientów
Potwierdzam udział!