Twój zespół sprzedaży pracuje korzystając z Salesforce Sales Cloud. Z kolei zespół marketingu prowadzi kampanie przy użyciu oddzielnych narzędzi. Jeśli marketing nadal zgaduje, co działa, które źródło jest najskuteczniejsze i co prowadzi do konwersji, to tracisz czas, leady i pieniądze.

Znajdź luki w swoim lejku sprzedażowym
Co zdarza się zbyt często we współpracy marketingu i sprzedaży?

Brak komunikacji.

Sales Cloud pomaga zespołowi sprzedaży szybciej finalizować transakcje. Ale ilu z tych potencjalnych klientów było zupełnie nowo pozyskanych, a którzy to powracający? Czy stracono jakieś leady, ponieważ nikt nie podjął dalszych działań, bo dział sprzedaży i marketingu pracują na oddzielnych systemach, na różnych danych i nie ma między nimi przepływu informacji.

Współpracowaliśmy z zespołami, które osiągają dobre wyniki sprzedaży, ale dział marketingu tworzy kampanie wysyłając ogólne wiadomości e-mail do przypadkowych leadów lub nie korzysta z żadnego narzędzia. Takie kampanie nie będą skuteczne, a klienci mogą się zniechęcić do marki z powodu braku spersonalizowanej komunikacji. W rezultacie dział sprzedaży musi wykonywać więcej pracy, a w dodatku traci szanse sprzedażowe. Zbyt kosztowne są sytuacje, gdy:

  • Sprzedaż otrzymuje leady bez kontekstu.
  • Marketing prowadzi kampanie bez informacji zwrotnej.
  • Nikt nie wie, co faktycznie wpływa na konwersje.
Niepotrzebnie tracisz cenne informacje

Jeśli działania marketingu nie są połączone z danymi i działaniami działu sprzedaży prowadzonymi w Sales Cloud, tracisz wiele informacji niezbędnych, by wdrażać skuteczne kampanie i pozyskiwać kaloryczne leady. Gdy brakuje zharmonizowanych działań, nie widzisz:

  • Kto angażuje się w treści przed zawarciem transakcji
  • Które leady są gotowe do zakupu, a które nie
  • Ile czasu naprawdę zajmuje rozgrzanie potencjalnego klienta
  • Co dzieje się z leadem po odrzuceniu przez dział sprzedaży

Bez automatyzacji marketingu wszystko sprowadza się do zgadywania. Marketing i sprzedaż działają bez rozeznania lub marnują czas na docieranie do niewłaściwych osób.

Jak naprawić rozproszone działania sprzedażowe i marketingowe?

Rozwiązanie jest proste. Marketing Cloud Account Engagement (Pardot) i Marketing Cloud Engagement współpracują z Sales Cloud. Nie musisz niczego przebudowywać, wystarczy połączyć elementy.

Dzięki automatyzacji marketingu zyskujesz:

  • ustalony scoring i grading w systemie pozwala na to, że potencjalni klienci w miarę angażowania się w treści marketingowe są weryfikowani przez system
  • przedstawiciele handlowi wiedzą, kiedy należy podjąć działania sprzedażowe, ponieważ informuje ich o tym system
  • Follow-upy są automatyczne i dzięki temu niczego nie przeoczysz
  • Działy sprzedaży i marketingu nie wchodzą sobie w drogę, a skutecznie współpracują
Integracja działań marketingowych i sprzedażowych w jednym systemie
  • user

    kompleksowy widok klienta

  • Scoring grading Salesforce

    ocena i klasyfikacja leadów w jednym miejscu

  • ujednolicone procesy

    ułożone procesy marketingu i sprzedaży

  • szybsza konwersja

    lepsze decyzje, szybsza konwersja

Cezary Osowski

 

Nie potrzebujesz nowej strategii. Porozmawiajmy o tym, jak sprawić, by marketing działał w oparciu o to, co już masz – dane.