Zapewnij produktom najwyższą jakość

Zbudowałeś produkt i chcesz zacząć na nim zarabiać? Poświęciłeś miesiące na analizę, wdrożenie, wprowadzanie poprawek i nowych funkcjonalności? Zmian jest tak dużo, że zastanawiasz się, czy nie umknął Ci jakiś szczegół, który może zepsuć efekt wow, podczas wprowadzania produktu na rynek? Nie czekaj i zweryfikuj swoje narzędzie, korzystając z pomocy testera manualnego. Dobrze przeprowadzone testy manualne to proces, który wymaga wiedzy inżynierskiej i doświadczenia. W Craftware posiadamy oba te atuty, a w swojej pracy nade wszystko kładziemy nacisk na jakość wykonania zlecanych nam zadań.

sesja Pracuj

  • Zapewnij wysoką jakość

    Upewnij się, że nowy produkt będzie spełniał Twoje oczekiwania i jest zgodny z wymaganiami.

  • icon-latwosc-obslugi

    Zwiększ łatwość obsługi

    Podczas symulacji użycia produktu w fazie testów zwiększysz jego intuicyjność i przyjazność w użyciu.

  • Wystrzegaj się zbędnych kosztów

    Jeśli przetestujesz produkt, unikniesz strat finansowych wynikających z potencjalnych błędów.

  • Kontroluj zmiany w produkcie

    Dzięki testom zapewnisz odpowiednią jakość zmian pojawiających się w fazie utrzymania.

Obszary, w których sprawdzają się testy manualne:

  • projekty/produkty z dużą wiedzą specjalistyczną;
  • proces wytwarzania oprogramowania (PoC, project phase);
  • projekty obarczone wysokim ryzykiem, gdzie klasyfikacja błędu może następować dynamicznie;
  • testy desktopowe (np. Java, C#);
  • testy eksploracyjne, które wymagają doświadczenia i intuicji testera;
  • testy użyteczności pozwalające ocenić zrozumiałość i łatwość użycia danego oprogramowania;
  • testy ad hoc niewymagające gruntownych przygotowań, jak testy automatyczne;
  • testy aplikacji mobilnych (iOS, Android, Windows Phone);
  • procesy poprzedzające testy automatyczne;
  • narzędzia do zarządzania testami (HP ALM, Jira, Visual Studio, Test Link, Azure Test Plan);
  • testy niefunkcjonalne (np. Jmeter);
  • testy aplikacji webowych (Salesforce, JavaEE, CSS, HTML, SoapUI);
  • testy innych narzędzi (Atlassian Bamboo, SourceTree, GIT, Jenkins).

Jak planujemy testy?

  • Analiza wymagań

    Analizujemy wymagania dotyczące celów biznesowych przedstawionych przez klienta.

  • Przygotowanie strategii

    Określamy standardy testowania: cel, zakres, budżet, czas, zespół, podejście do testowania, materiały, ryzyko.

  • Przygotowanie planu

    Opracowujemy plan testów przydzielając zasoby: kto, kiedy, czym, jak i gdzie będzie testował.

  • Przygotowanie testów

    Przygotowujemy środowisko pod testy, tworzymy dane testowe.

  • Przygotowanie zadań testowych

    Tworzymy listy przypadków testowych, które zweryfikują funkcjonalności określone w wymaganiach klienta.

  • Wykonanie testów

    Przeprowadzamy testy, weryfikujemy czy wymagania klienta zostały zrealizowane.

  • Raportowanie błędów

    Rejestrujemy znalezione odchylenia, kategoryzujmy je oraz poddajemy analizie.

  • Weryfikacja bugfixów

    Sprawdzamy, czy zgłoszone błędy zostały naprawione.

  • Testy regresyjne

    Potwierdzamy, czy wprowadzone modyfikacje nie miały wpływu na inne obszary działania aplikacji.

Dlaczego Craftware?

  • Dostęp do ekspertów

    Zatrudniamy w Craftware 25 certyfikowanych testerów ISTQB Foundation Level.

  • icon-znajomosc-narzedzi

    Zaawansowana znajomość narzędzi

    Korzystamy z szerokiego wachlarza narzędzi m.in. Jira, Testlink, HPALM, Workbench, Postman, Jmeter, Selenium.

  • icon-doswiadczenie-projektowe

    Liczne projekty w portfolio

    Wykonaliśmy testy w wielu projektach międzynarodowych i nabyliśmy doświadczenia w branżach: finansowe, farmaceutycznej, medycznej, motoryzacyjnej.

  • Doświadczenie w testach integracyjnych

    Salesforce to Salesforce, TIBCO, SAP, Agnitio, Third-party integrations from/to Salesforce.

Najczęsciej zadawane pytania

  • Dążymy do tego, aby po wdrożeniu klient był jak najbardziej samodzielny i posiadał jednego lub kilku administratorów, którzy będą wewnętrzną linią wsparcia. Często jednak firmy decydują się na dodatkowe wsparcie od nas, aby w trudniejszych sytuacjach mieć pod ręką doświadczonego partnera.

  • Na podstawie naszych doświadczeń jako główną rolę rekomendujemy Product Ownera, osobę odpowiedzialną za wdrożenie po stronie klienta (odpowiedzialność za wymagania biznesowe i techniczne, koordynacja pozostałych osób po stronie klienta, odpowiedzialność za dalsze utrzymanie i rozwój systemu). Ponadto, żeby projekt zakończył się sukcesem, konieczne jest zaangażowanie: sponsora/sponsorów projektu (najczęściej CEO, członkowie zarządu), właścicieli procesów biznesowych, które obejmie CRM oraz działu IT (architekt znający kompleksowo systemy w firmie, osoby odpowiedzialne za poszczególne systemy, które będą się integrować z CRM). Ważnymi osobami są także ambasadorowie (czyli wybrani końcowi użytkownicy systemu) i dostawcy zewnętrzni. W przypadku integracji z systemami zewnętrznymi mogą to być także agencje marketingowe prowadzące kampanie dla firmy (w przypadku Salesforce Marketing Cloud, Audience Studio, Pardot).

  • Salesforce udostępnia możliwość integracji z dowolnym systemem, czy to w chmurze, czy w środowisku klienta. Może zarówno sam aktywnie odwoływać się do innych systemów (wołać API), jak też być wołanym przez inne systemy.

    Ponadto Salesforce posiada narzędzie służące do integracji – MuleSoft, które wspiera wszystkie dostępne na platformie sposoby integracji.

Potrzebujesz więcej informacji?

Odezwij się do nas, z chęcią pomożemy.

Lidia Sybicka

Sales Manager

sales@craftware.pl