Zbudowałeś produkt i chcesz zacząć na nim zarabiać? Poświęciłeś miesiące na analizę, wdrożenie, wprowadzanie poprawek i nowych funkcjonalności? Zmian jest tak dużo, że zastanawiasz się, czy nie umknął Ci jakiś szczegół, który może zepsuć efekt wow, podczas wprowadzania produktu na rynek? Nie czekaj i zweryfikuj swoje narzędzie, korzystając z pomocy testera manualnego. Dobrze przeprowadzone testy manualne to proces, który wymaga wiedzy inżynierskiej i doświadczenia. W Craftware posiadamy oba te atuty, a w swojej pracy nade wszystko kładziemy nacisk na jakość wykonania zlecanych nam zadań.

Zapewnij wysoką jakość
Upewnij się, że nowy produkt będzie spełniał Twoje oczekiwania i jest zgodny z wymaganiami.
Zwiększ łatwość obsługi
Podczas symulacji użycia produktu w fazie testów zwiększysz jego intuicyjność i przyjazność w użyciu.
Wystrzegaj się zbędnych kosztów
Jeśli przetestujesz produkt, unikniesz strat finansowych wynikających z potencjalnych błędów.
Kontroluj zmiany w produkcie
Dzięki testom zapewnisz odpowiednią jakość zmian pojawiających się w fazie utrzymania.
- projekty/produkty z dużą wiedzą specjalistyczną;
- proces wytwarzania oprogramowania (PoC, project phase);
- projekty obarczone wysokim ryzykiem, gdzie klasyfikacja błędu może następować dynamicznie;
- testy desktopowe (np. Java, C#);
- testy eksploracyjne, które wymagają doświadczenia i intuicji testera;
- testy użyteczności pozwalające ocenić zrozumiałość i łatwość użycia danego oprogramowania;
- testy ad hoc niewymagające gruntownych przygotowań, jak testy automatyczne;
- testy aplikacji mobilnych (iOS, Android, Windows Phone);
- procesy poprzedzające testy automatyczne;
- narzędzia do zarządzania testami (HP ALM, Jira, Visual Studio, Test Link, Azure Test Plan);
- testy niefunkcjonalne (np. Jmeter);
- testy aplikacji webowych (Salesforce, JavaEE, CSS, HTML, SoapUI);
- testy innych narzędzi (Atlassian Bamboo, SourceTree, GIT, Jenkins).
Analiza wymagań
Analizujemy wymagania dotyczące celów biznesowych przedstawionych przez klienta.
Przygotowanie strategii
Określamy standardy testowania: cel, zakres, budżet, czas, zespół, podejście do testowania, materiały, ryzyko.
Przygotowanie planu
Opracowujemy plan testów przydzielając zasoby: kto, kiedy, czym, jak i gdzie będzie testował.
Przygotowanie testów
Przygotowujemy środowisko pod testy, tworzymy dane testowe.
Przygotowanie zadań testowych
Tworzymy listy przypadków testowych, które zweryfikują funkcjonalności określone w wymaganiach klienta.
Wykonanie testów
Przeprowadzamy testy, weryfikujemy czy wymagania klienta zostały zrealizowane.
Raportowanie błędów
Rejestrujemy znalezione odchylenia, kategoryzujmy je oraz poddajemy analizie.
Weryfikacja bugfixów
Sprawdzamy, czy zgłoszone błędy zostały naprawione.
Testy regresyjne
Potwierdzamy, czy wprowadzone modyfikacje nie miały wpływu na inne obszary działania aplikacji.
Dostęp do ekspertów
Zatrudniamy w Craftware 25 certyfikowanych testerów ISTQB Foundation Level.
Zaawansowana znajomość narzędzi
Korzystamy z szerokiego wachlarza narzędzi m.in. Jira, Testlink, HPALM, Workbench, Postman, Jmeter, Selenium.
Liczne projekty w portfolio
Wykonaliśmy testy w wielu projektach międzynarodowych i nabyliśmy doświadczenia w branżach: finansowe, farmaceutycznej, medycznej, motoryzacyjnej.
Doświadczenie w testach integracyjnych
Salesforce to Salesforce, TIBCO, SAP, Agnitio, Third-party integrations from/to Salesforce.
-
Dążymy do tego, aby po wdrożeniu klient był jak najbardziej samodzielny i posiadał jednego lub kilku administratorów, którzy będą wewnętrzną linią wsparcia. Często jednak firmy decydują się na dodatkowe wsparcie od nas, aby w trudniejszych sytuacjach mieć pod ręką doświadczonego partnera.
-
Na podstawie naszych doświadczeń jako główną rolę rekomendujemy Product Ownera, osobę odpowiedzialną za wdrożenie po stronie klienta (odpowiedzialność za wymagania biznesowe i techniczne, koordynacja pozostałych osób po stronie klienta, odpowiedzialność za dalsze utrzymanie i rozwój systemu). Ponadto, żeby projekt zakończył się sukcesem, konieczne jest zaangażowanie: sponsora/sponsorów projektu (najczęściej CEO, członkowie zarządu), właścicieli procesów biznesowych, które obejmie CRM oraz działu IT (architekt znający kompleksowo systemy w firmie, osoby odpowiedzialne za poszczególne systemy, które będą się integrować z CRM). Ważnymi osobami są także ambasadorowie (czyli wybrani końcowi użytkownicy systemu) i dostawcy zewnętrzni. W przypadku integracji z systemami zewnętrznymi mogą to być także agencje marketingowe prowadzące kampanie dla firmy (w przypadku Salesforce Marketing Cloud, Audience Studio, Pardot).
-
Salesforce udostępnia możliwość integracji z dowolnym systemem, czy to w chmurze, czy w środowisku klienta. Może zarówno sam aktywnie odwoływać się do innych systemów (wołać API), jak też być wołanym przez inne systemy.
Ponadto Salesforce posiada narzędzie służące do integracji – MuleSoft, które wspiera wszystkie dostępne na platformie sposoby integracji.
-