Klient – Aegon

Aegon to jedna z 10 największych firm ubezpieczeniowych na świecie. Oferuje ubezpieczenia na życie, produkty emerytalne i inwestycyjne. Grupa działa również w segmencie ubezpieczeń wypadkowych, uzupełniających ubezpieczeń zdrowotnych oraz ubezpieczeń majątkowych. Operuje w ponad 20 krajach, gdzie zatrudnia blisko 30 tys. pracowników.

W Polsce spółki z Grupy Aegon oferują ubezpieczenia na życie, programy oszczędnościowe oraz możliwość inwestowania i pomnażania kapitału, a także ubezpieczenia mienia. Działa też Otwarty Fundusz Emerytalny Aegon, który liczy ponad 927 tysięcy członków.

 

Wyzwanie

 

Standaryzacja procesów i wzrost efektywności handlowców

  • Zauważono, że cele sprzedaży nie są wyznaczane w sposób uporządkowany i precyzyjny – nie odzwierciedlają rzeczywistego potencjału rynku,
  • uznano za konieczne wprowadzenie standaryzacji procesu sprzedaży, tak aby wszystkie biura sprzedaży działały w jednolity sposób,
  • zdecydowano zaadresować potrzebę optymalizacji systemu rejestracji i śledzenia okazji biznesowych,
  • postanowiono wprowadzić specjalny status „Złotego Klienta” dla klientów korzystających ze wszystkich produktów i usług oferowanych przez Aegon,
  • zdecydowano się na zwiększenie efektywności przedstawicieli handlowych poprzez lepszą organizację czasu pracy, m.in. dzięki współdzieleniu kalendarzy spotkań,
  • dostrzeżono, że handlowcy muszą mieć nieskrępowany dostęp mobilny do systemu sprzedaży za pomocą smartfonów oraz tabletów,
  • podkreślono potrzebę wprowadzenia widocznego i bezpiecznego systemu logowania się do systemu Sales Cloud dla agentów zewnętrznych.

 

Rozwiązanie

 

Chmurowy system sprzedaży w technologii Salesforce

  • Wdrożenie objęło uruchomienie Raportu Salesforce Forecasting, pokazującego przebieg procesu sprzedaży w sposób umożliwiający zarządzanie za pomocą wskaźników właściwych dla metodologii lejka sprzedaży,
  • wprowadzono nowy obiekt „Lead” jako podstawowy element definiowany w pierwszym etapie procesu sprzedaży,
  • zastosowano funkcjonalność „Okazja Biznesowa”, która umożliwia monitorowanie terminów odnawialności polis i podejmowanie działań przeciwdziałających migracji klientów do innych towarzystw ubezpieczeniowych (anti-churn),
  • wszystkie spotkania sprzedażowe – z klientami i z prospektami – są ewidencjonowane przez agentów we wspólnej aplikacji: Salesforce Calendare,
  • zgodnie ze standardami bezpieczeństwa Grupy Aegon zalogowanie się agentów zewnętrznych do systemu wymaga dwupoziomowego uwierzytelnienia.

 

Korzyści

 

Optymalizacja procesu sprzedaży

  • Wszystkie biura sprzedaży i osoby wspierające proces sprzedaży korzystają z jednej platformy – Sales Cloud,
  • pomiar lejka sprzedażowego odbywa się przy użyciu jednego narzędzia obejmującego wszystkie etapy procesu sprzedaży,
  • pełen cykl życia produktu ubezpieczeniowego – od leadu do terminu odnowienia polisy – jest monitorowany w jednym systemie, gdzie zgromadzone są wszystkie niezbędne wskaźniki,
  • agenci zewnętrzni otrzymali narzędzie sprzedażowe, do którego mają dostęp z różnych urządzeń zewnętrznych, zgodnie z korporacyjnym standardem bezpieczeństwa (bez dostępu do wewnętrznej sieci VPN).

Klient o nas

  • Zespół Craftware jest więcej niż profesjonalny. Dzięki ich otwartemu podejściu byliśmy w stanie znacząco skrócić czas implementacji i zastosować więcej niestandardowych rozwiązań niż początkowo myśleliśmy. Dobra robota!

    Marcin Zawierucha
    CRM Development Manager, Aegon