Craftware przy wykorzystaniu Salesforce pomaga usprawnić sprzedaż i obsługę klienta
Rekonfiguracja Salesforce Sales Cloud w firmie Flotman

Flotman

Firma Flotman jest producentem autorskiego oprogramowania do zarządzania flotą służbowych pojazdów. Bogactwo funkcjonalności systemu Flotman sprawiło, że firma dynamicznie się rozwija i w ciągu zaledwie kilku lat osiągnęła pozycję lidera wśród polskich dostawców tego typu narzędzi. Flotman zajmuje się także administrowaniem sprzedawanych systemów.

Wyzwanie

Uproszczenie i automatyzacja procesu sprzedaży

  • Brak wygodnego i dobrze skonfigurowanego procesu przekazywania leadów z różnych adresów mailowych do kolejnego etapu lejku sprzedażowego.
  • Konfiguracja procesu “Okazja biznesowa” nie uwzględniała uzależnienia jego przebiegu od kategorii klienta.
  • Przekazywaniu każdego leadu z systemu pocztowego do CRM-a towarzyszyła rozbudowana logika, co utrudniało przechodzenie do kolejnego etapu lejka sprzedażowego.
  • Dodatkowym utrudnieniem była konieczność obsługi dwóch interfejsów: klasycznego oraz Lightening Experience.

Rozwiązanie

Integracja Outlook-Salesforce oraz wdrożenie Lighting Experience i Data Loadera

  • Proces “Prospekt” został uporządkowany poprzez nadanie priorytetów leadów w zależności od kategorii klienta, aby przekazać je w odpowiednie kolejki.
  • Dodano automatyczne rejestrowanie Potencjalnych Klientów z poziomu strony internetowej, zwiększając efektywność gromadzenia leadów.
  • Zasady walidacji i kolejkowania zgłoszeń zostały tak skonfigurowane, aby zadania przepływające w procesie “Sprawa” były rozdzielane pomiędzy pracowników z uwzględnieniem ich kwalifikacji.

Korzyści

Lepsze możliwości zarządzania procesem sprzedaży

  • Wzrost sprzedaży dzięki kierowaniu handlowców na poszczególne etapy lejka sprzedażowego.
  • Możliwość monitorowania wszystkich etapów lejka sprzedażowego: Prospekt, Konwersja, Kontakty oraz Okazja biznesowa.
  • Raportowanie informacji o niewykorzystanych okazjach biznesowych, dzięki gromadzeniu danych o prospektach i zgłoszonych przez nich zapytaniach.
  • Gromadzenie informacji o klientach i prospektach w jednym systemie.