Najczęściej zadawane pytania

  • Salesforce działa tylko w modelu chmury publicznej. To oznacza, że:

    wszyscy klienci używają dokładnie takiej samej wersji oprogramowania,
    aktualizacje są automatyczne i są instalowane 3 razy do roku dla wszystkich,
    społeczność użytkowników Salesforce pomaga sobie w ramach forum omawiając te same funkcjonalności działające tak samo dla każdego klienta,
    pakiet darmowych szkoleń Trailhead jest zsynchronizowany z aktualną wersją Salesforce i jest rozwijany w takim samym cyklu aktualizacji, co cała platforma.

  • Salesforce posiada rozwiązania biznesowe służące do wsparcia cyklu życia klienta od marketingu aż po obsługę posprzedażową. Jest zbudowany w oparciu o aplikacje należące do warstwy SaaS (Software as a Service). Jest to Marketing Cloud, Sales Cloud, Service Cloud, Demandware.

    Te z kolei rozwiązania zostały zbudowane na platformie AppCloud, która jest też dostępna dla klientów. Dzięki temu każdy klient może samodzielnie budować swoje własne rozwiązania, jak też rozszerzać rozwiązania Salesforce’a.

    AppCloud należy do warstwy PaaS (Platform as a Service). Największym wyróżnikiem AppClouda spośród wielu innych PaaS na rynku jest to, że tworzenie rozwiązań przy jego użyciu jest niezwykle efektywne. Gartner klasyfikuje AppClouda jako lidera w kwadrancie High Productivity PaaS. Budowanie aplikacji przy użyciu AppClouda jest kilka razy szybsze niż przy użyciu tradycyjnych technologii programistycznych.

    Dla firm, które stają przed wyzwaniem wyboru rozwiązania CRM’owego oznacza to, że zaczynając od rozwiązań Salesforce przeznaczonych do obsługi cyklu życia klienta, mogą dokonać cyfrowej transformacji całej firmy i przenieść swój biznes do chmury, budując w krótkim czasie wokół CRMa rozwiązania na jednej platformie, bez integracji, w tygodnie a nie w miesiące czy lata.

  • Salesforce ma wiele serwerów na całym świecie. Główne datacenter zlokalizowane są w Ameryce, Azji i w granicach Unii Europejskiej. Podczas podpisywania umowy z Salesforce, klient wskazuje lokalizację swoich serwerów.

  • Po komplet informacji zapraszamy na stronę poświęconą GDPR.
    https://www.salesforce.com/gdpr/overview/ Craftware wdrażało Salesforce w wielu firmach w Polsce, posiadamy wiedzę i doświadczenie pozwalająca na implementację wymogów RODO.

  • Bezpieczeństwo zapewniają:

    two factor authentication/podwójne zabezpieczenie przy logowaniu – oprócz loginu i hasła, w drugim kroku logowania trzeba posłużyć się wygenerowanym na określony czas PINem,
    ograniczenie logowania po IP – ograniczenie na przykład do lokalizacji biur,
    SSO – Single Sign On, logowanie do Salesforce’a, wykorzystujące istniejące już w firmie mechanizmy logowania, dzięki któremu użytkownik ma jeden login i jedno hasło do wszystkich aplikacji w firmie. Działanie na tej samej zasadzie jak np. logowanie do Spotify przy pomocy użytkownika i hasła z Facebooka,
    czasowe ograniczenie logowania do systemu do zakresu godzin biznesowych

  • We wszystkich zagadnieniach z obszaru Customer Experience (marketing, sprzedaż, serwis), oraz z nim powiązanych. Dodatkowo Salesforce może wspomagać procesy wewnętrzne w organizacjach.

  • Sales Cloud to produkt, który pomaga automatyzować procesy sprzedaży B2B. Idealnie nadaje się do prowadzenia skomplikowanych, długotrwałych i wieloetapowych procesów sprzedażowych.

  • Jest to sklep z aplikacjami stworzonymi na platformę Salesforce. Blisko połowa z tych aplikacji jest bezpłatnych. Przy ich pomocy można rozszerzać możliwości platformy na podobnej zasadzie, jak przy pomocy aplikacji na telefon przy użyciu sklepów Google Play i AppStore.

  • Salesforce udostępnia możliwość integracji z dowolnym systemem czy to w chmurze, czy w środowisku klienta. Może zarówno sam aktywnie odwoływać się do (wołać API) innych systemów, jak też być wołanym przez inne systemy.

    Ponadto Salesforce posiada własne narzędzia służące do integracji – Mulesoft, które wspiera wszystkie dostępne na platformie sposoby integracji.

  • Integracja pomiędzy systemem do obsługi rozmów telefonicznych i Service Cloud polega na aktywnym przekazywaniu danych o połączeniu telefonicznym bezpośrednio do przeglądarki użytkownika, który pracuje na Service Cloud. Service Cloud identyfikuje klienta po numerze telefonu i pokazuje (podnosi) kartę klienta automatycznie po odebraniu połączenia. Service Cloud prezentuje widok 360 stopni klienta oraz umożliwia efektywną pracę z jego sprawami oraz w relacji do jego danych.

  • Podstawowymi kanałami kontaktu, które obsługuje Serivce Cloud jest: e-mail, chat, formularz www, telefon, videochat. Inne kanały kontaktu można łatwo zintegrować z Service Cloud. Często dla naszych klientów wprowadzaliśmy takie kanały jak: SMS, wiadomości z Paneli Klientów, posty na Facebooku etc.

  • Tak, służą do tego licencje Partner Community i Customer Community. Są to ograniczone funkcjonalnie licencje, które przeznaczone są do dużych wolumenów użytkowników, którzy nie są pracownikami firmy, a powinni mieć dostęp do aplikacji Salesforce. Przy użyciu konfiguratora można przygotować dla tych użytkowników dedykowane widoki na dane i procesy w Salesforce. Typowe przypadki użycia to:

    Partner Community:

    tworzenie potencjalnych klientów przez partnera,
    wspólne prowadzenie szansy sprzedażowej przez firmę i partnera,
    obsługa spraw klientów wspólnie z partnerem,
    śledzenie aktywności partnerów w ramach wspólnych szans sprzedażowych i potencjalnych klientów przy użyciu aplikacji mobilnej,
    współdzielenie bazy wiedzy z partnerami,
    grupy i fora do komunikacji zarówno w kontekście danych w systemie jak i ogólnych dyskusji dotyczących biznesu,
    raportowanie działań partnerów,
    inne, typowe dla biznesu procesy, które można zbudować na platformie i udostępnić partnerom.
    Customer Community:

    tworzenie i komunikacja wokół spraw dla centrum obsługi klienta w firmie,
    zmiana danych klienta,
    modyfikacja zgód na przetwarzanie danych i zgód marketingowych,
    baza wiedzy dla klientów,
    kontakt z dedykowanym opiekunem,
    grupy dyskusyjne i fora klientów,
    inne, typowe dla biznesu procesy, które można zbudować na platformie i udostępnić klientom np.:
    zakup polis lub jednostek uczestnictwa w TFI dla instytucji finansowych,
    rezerwacje do salonów piękności,
    sprawdzanie sald konta w telekomunikacji, energetyce, leasingu etc.

  • Tak, Salesforce posiada narzędzia które opierają swoje działanie na sztucznej inteligencji, takie jak Einstein Bot, Einstein Prediction Builder, Opportunity Scoring i wiele innych. Ciężko je tu wszystkie opisać, skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.

  • Lightning jest nowoczesnym interfejsem użytkownika, który jest od podstaw stworzony przez Salesforce. Umożliwia on na dostosowanie widoków aplikacji do potrzeb biznesowych. Posiada też możliwość rozszerzenia o komponenty budowane przez partnertów wdrożeniowych oraz znajdujące się w AppExchange

  • Mianem Einstein w Salesforce nazywane są produkty, które wykorzystują sztuczną inteligencję. Tych produktów jest coraz więcej, chętnie porozmawiamy o przypadkach użycia poszczególnych funkcjonalności. Część z nich opisane jest na naszym blogu.

  • To zależy, w przypadku wdrożeń, które w dużej mierze opierają się o standardowe funkcjonalności Salesforce czas wdrożenia liczony jest w tygodniach (3-5 tygodni). Przy bardziej rozbudowanych projektach, gdzie konieczne jest stworzenie modułów realizujących potrzeby biznesowe spoza rozwiązań domyślnych, czy wymagają integracji z innymi systemami, staramy się uruchamiać Salesforce jak najszybciej po kilku miesiącach od rozpoczęcia prac (3-5 miesięcy).

  • Sales Cloud is built on a robust and flexible security architecture trusted by companies around the world, including those in the most heavily regulated industries — from financial services, to healthcare, to government. Trusted by more than 150,000 companies across all industries and around the world, the platform provides security and control over everything from user and client authentication through administrative permissions to the data access and sharing model.

    Org Security — Salesforce protects your organization’s data from all other customer data by using a unique identifier that restricts access to your data at every level from anyone outside of your company — including us.

    User Security — User authentication (both delegated and SAML) combined with network-level security by IP address, session restrictions, and audit trails provides control and visibility into what users are doing in the system and their field history.

    Programmatic Security — Configurable authenticated sessions secure access to logic, data, and metadata. Salesforce even offers a source code scanner that produces a report analyzing the security of your code.

    Trust and Visibility — Trust starts with transparency, so Salesforce displays real-time information on system performance and security, and offers tips on best security practices for your organization. Learn more at trust.salesforce.com.

  • Z naszych doświadczeń jako główną rolę rekomendujemy Product Ownera, osobę odpowiedzialną za wdrożenie po stronie klienta (odpowiedzialność za wymagania biznesowe i techniczne, koordynacja pozostałych osób po stronie klienta, odpowiedzialność ze dalsze utrzymanie i rozwój systemu).
    Ponadto, żeby projekt był sukcesem konieczne jest zaangażowanie: sponsora/sponsorów projektu (najczęściej CEO, członkowie Zarządu), właścicieli biznesowych procesów, które obejmie CRM, IT (Architekt znający kompleksowo systemy w firmie, osoby odpowiedzialne za poszczególne systemy, które będą się integrować z CRM).
    Ważnymi osobami są także Ambasadorowie (czyli wybrani końcowi użytkownicy systemu) oraz dostawcy zewnętrznych – IT w przypadku integracji z systemami zewnętrznymi, mogę to być także agencje marketingowe prowadzące kampanie dla firmy (w przypadku Salesforce Marketing Cloud, Audience Studio, Pardot)

  • Podczas wdrożenia i na jego koniec najczęściej jako firma wdrożeniowa przeprowadzamy szkolenia w formule Train the Trainer. Bardzo częśto świadczymy także mniejsze lub większe wsparcie po wdrożeniu. Niemniej celem projektu jest aby klient był jak najbardziej samodzielny w obsłudze i zarządzaniu systemem, dlatego pojawiamy się z reguły w trudniejszych przypadkach i problemach.
    Co więcej, Salesforce posiada unikatową na rynku formułę edukację z ich platformy – pod adresem www.trailhead.com można znaleźć bogate ścieżki treningowe, w pełni interaktywne, oparte o gamifykację, poprzez który można się szkolić biznesowo, administratorsko czy nawet programistycznie z platformy Salesforce.

  • Dążymy aby po projekcie wdrożenia klient był jak najbardziej samodzielny, posiadał jednego lub kilku Administratorów, którzy będa wewnętrzną linią wsparcią. Często jednak klienci decydują się na dodatkowe wsparcie od nas, aby w trudniejszych przypadkach / problemach mieć pod ręką doświadczonego Partnera.

  • Przede wszystkim zakresem funkcjonalności. Różnice wynikają z faktu, iż Salesforce Marketing Cloud jest bardziej obszernym narzędziem dedykowanym dla firm działających w obszarze B2C (np. ecommerce, retail), gdzie mamy duży wolumen odbiorów, transakcyjnyc proces konwersji i sprzedaży. Z kolei Pardot sprawdza się w firmach z obszaru B2B (np. takich jak Craftware), gdzie wolumen klientów jest mniejszy a proces sprzedaży dłuższy i często prowadzony przez Dział Sprzedaży. Żeby lepiej poznać różnice, zachęcamy do obejrzenia naszego webinaru na ten temat: https://youtu.be/cG_LOPxZFVk