Dlaczego zarządzanie zmianą jest tak ważne?

Czy próbujesz wdrożyć w swojej organizacji nowy system lub strategię i zmagasz się z problemami? Wprowadziłeś nowe rozwiązanie i zmagasz się z niską adopcją wśród pracowników? Jeżeli tak, to nie jesteś sam. Około 70% zmian IT wdrażanych w organizacjach kończy się niepowodzeniem. Jakie są tego przyczyny? Najczęściej w takich projektach  brakuje planowania procesu zaangażowania poszczególnych grup interesariuszy, spowodowane niewystarczającym zrozumieniem wpływu zmiany na biznes. To pociąga za sobą niewłaściwą komunikację lub całkowity jej brak. Często nieudane projekty charakteryzują się brakiem regularnego mierzenia postępów oraz nieumiejętność dostrzegania sukcesów.

Rozwiązaniem tych problemów i wynikających z nich konsekwencji może być właściwie zarządzanie zmianą. Change management nie tylko pomaga organizacji przejść zmianę i zwiększa szanse na sukces projektu. Pozwala on również na zwiększenie zaangażowania zespołu projektowego i biznesu. Buduje świadomość korzyści wśród użytkowników i interesariuszy projektu.

Korzyści
  • icon-zarzadzanie-ryzykiem

    Zminimalizuj ryzyko niepowodzenia

    Ogranicz szansę na nieudane wdrożenie zmiany dzięki odpowiedniemu podejściu

  • icon_tworzenie wlasnej społeczności

    Zwiększ zaangażowanie swojego zespołu

    Pomóż pracownikom zrozumieć proces zmian, co zmniejszy związane z nimi stres i niepokój

  • icon_swiadomosc-produktu

    Zwiększ świadomość użytkowników

    Pokaż pracownikom możliwości jakie niesie zmiana i i zwiększ ich produktywność oraz morale

  • icon-cykl-zycia-systemu

    Skuteczniej reaguj na wyzwania

    Dzięki wdrożeniu odpowiednich procesów szybciej reaguj na nieprzewidziane problemy

Kompetencje niezbędne w zarządzaniu zmianą
  • Umiejętności związane z zarządzaniem

    Rola: Skuteczność w rozwiązywaniu problemów i poszukiwaniu odpowiednich zasobów.

    Zadania:

    • Planowanie,
    • Analiza i zarządzanie ryzykiem,
    • Zarządzanie zasobami,
    • Kontrola osiągnięć.
  • Umiejętności związane z analizą i komunikacją

    Rola: Bycie twarzą zespołu w oczach klienta, zrozumienie potrzeb i obaw biznesu.

    Zadania:

    • Analiza interesariuszy,
    • Analiza wpływu zmiany,
    • Identyfikowanie korzyści,
    • Tworzenie merytorycznej treści,
    • Komunikowanie postępu projektu.
  • Umiejętności językowe i redakcyjne

    Rola: Dbałość o korzystny wizerunek zmiany, zapewnienie kompleksowej komunikacji

    Zadania:

    • Tworzenie treści komunikatów,
    • Przygotowanie dokumentacji dla biznesu,
    • Dbałość o jakość językową przekazu
  • Umiejętności związane z promowaniem

    RolaDbałość o spójność przekazu, łatwość w dostosowaniu słownictwa do odbiorcy

    Zadania:

    • Identyfikacja kanałów informacyjnych,
    • Definiowanie strategii komunikacji
    • Planowanie przekazu,
    • Tworzenie grafik, animacji, filmów.
Dlaczego my?
  • icon-doswiadczenie-projektowe

    Doświadczenie

    Posiadamy doświadczenie w zarządzaniu zmianą

  • icon_doswiadczeni eksperci

    Szeroki zakres kompetencji

    Posiadamy wszystkie niezbędne kompetencję: PM, BA, TW oraz specjalistów od marketingu

  • icon_holistyczne-podejscie

    Holistyczne podejście

    Pomożemy Ci przejść przez wszystkie etapy wdrażania zmiany – od planowania po realizację.

  • icon-znajomosc-narzedzi

    Dostęp do odpowiednich narzędzi

    Znamy oraz korzystamy z odpowiednich narzędzi oraz sprawdzonych metodologii

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Napisz do nas, odpowiemy na Twoje pytania!
Sławek

Sales Manager

sales@craftware.pl